Fitness

Skuteczne ćwiczenia dla leniwych

norma_jeane
26.04.2011
A A A Drukuj
Przestań myśleć o ćwiczeniach - rusz się!

Przestań myśleć o ćwiczeniach - rusz się! (kolaż Lula.pl)

Nie czujesz w sobie chęci do ćwiczeń? Nie należysz do osób, którym specjalnie chce się ruszać? Trudno. Istnieją drogi na skróty. Naukowcy są nawet zdania, że działają.

Naukowcy z Uniwersytetu w San Diego w USA są zdania, że już samo chodzenie może mieć dobroczynny wpływ na ludzkie ciało. Wyliczyli oni, że półgodzinny spacer każdego dnia, podczas którego w ciągu jednej minuty wykonamy 100 kroków zapewni nam całkiem dobrą kondycję i zastąpi (w umiarkowanym stopniu) inne aktywności fizyczne.

Skąd takie wnioski?

Naukowcy przebadali grupę 97 ochotników obojga płci. Nie stwierdzono u nikogo żadnych poważnych chorów. Średni wiek ochotników wyniósł 32 lata. Podczas kilku tygodni grupa chodziła na bieżni, a ich stan zdrowia był systematycznie monitorowany.

Okazało się, że już kilka tygodni, by poprawiła się ich ogólna kondycja oraz czynność serca badanych. Wyliczono, że tak zadowalające efekty można uzyskać, wykonując w przeciągu pół godziny 92-102 kroki na minutę ( w przypadku mężczyzn), natomiast w przypadku kobiet liczba ta wyniosła 91-115 kroków na minutę.

Jednak osoby, które naprawdę miały długą przerwę w trenowaniu nie powinny zaczynać od 100 kroków na minutę. Szybki spacer nie musi trwać też od razu 30 minut. Zacznijcie od piętnastu i w miarę upływu czasu zwiększajcie tempo i ilość kroków.

Brzmi banalnie, ale nawet tak proste czynności mogą dać efekty. Ćwiczenia fizyczne są kluczem do utrzymania zdrowego stylu życia. Energiczny chód może okazać się początkiem dla tych, którzy chcą zadbać o kondycję, ale brak im do tego wytrwałości.

Dlaczego tyjemy

Nie masz czasu na dietę? I tak możesz schudnąć!

 

Zobacz też:

Rzuć palenie i nie przytyj



Zobacz więcej na temat:

  • 1
Komentarze (4)
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane