Loft37.pl - wywiad z projektantkami

Paulina Ada Kalińska i  Joanna Trepka  to kobiety odpowiedzialne za projekt loft37.pl. Jedna jest z wykształcenia prawnikiem, druga, z wykształcenia malarka, pracuje jako stylistka i architekt wnętrz. Ich pomysł wprowadzenia na polski rynek nowej marki obuwniczej zrodził się z przyjaźni, pasji tworzenia i przede wszystkim miłości do pięknych rzeczy. Niedawno otworzyły swój pierwszy butik, który mieści się w Warszawie na ul. Mokotowskiej 65 i zostały nominowane do nagrody Kobiety Roku miesięcznika Glamour w kategorii Kreatywne w biznesie. Specjalnie dla czytelniczek Luli znalazły chwilę, żeby odpowiedzieć o swoich projektach i planach na przyszłość.

Projektantki i właścicielki marki LOFT37.PL - Paulina Ada Kalińska (PAK) Joanna Trepka (JT)

Skąd inspiracje do nowej wiosenno letniej kolekcji Loft37.pl?

PAK : Przy projektowaniu wiosennej kolekcji inspirowałyśmy się kolorami owoców zwłaszcza tych egzotycznych. Dlatego właśnie proponowane na ten sezon modele są kolorowe, soczyste i rozweselające, a kolekcję nazwałyśmy TUTTI FRUTTI .

Dlaczego akurat zajęłyście się projektowaniem obuwia?

JT : Buty to nasza ulubiona część garderoby. Pamiętam, że już jako mała dziewczynka uwielbiałam bawić się w przebieranki i buszowałam pomiędzy butami mamy. Tak mi zostało do dziś. Zresztą obie uwielbiamy otaczać się ładnymi butami. Na dowód tego każda z nas w szafie ma po kilkadziesiąt par butów. Na rynku niestety dostępne są buty albo bardzo piękne i bardzo drogie, albo tańsze i niekoniecznie nam odpowiadające. Któregoś dnia przeglądając oferty różnych sklepów zaczęłyśmy zastanawiać się nad butami idealnymi. Takich nie znalazłyśmy, więc stwierdziłyśmy, że na rynku jest nisza. Zapewne każda kobieta ma w głowie swoje wymarzone buty. A my właśnie pomagamy spełniać marzenia. W LOFT37.PL na wybranym z kolekcji modelu można stworzyć buta według własnego projektu.

Czy są takie kolory i materiały, których za żadne skarby nie użyłybyście w swojej pracy?

JT : Otwarte jesteśmy na różne kolory i różne materiały, ale nigdy nie zdecydujemy się szyć naszych butów ze sztucznych skór. Przede wszystkim stawiamy na wygodę i damy o komfort stóp naszych klientek.

PAK : Generalnie projektując staramy się nie stawiać granic i nie ograniczać naszej wyobraźni. Jednak nasze projekty budujemy na bazie raczej klasycznych modeli, którym szaleństwa dodajemy poprzez kolory, niekonwencjonalne dodatki, czy ciekawe połączenia materiałów.

A co z linią męską waszych kolekcji, czy zamierzacie ją rozszerzyć?

JT : Linię męską będziemy sukcesywnie rozszerzać. Dotychczas w ofercie dostępny był model RAINMAN , czyli klasyczny męski sztyblet. W najnowszej kolekcji proponujemy model MĘSKA RZECZ FOR HIM . Oczywiście oba modele można zamówić w kolorystyce według własnego wyboru.

Jak opiszecie swój styl?

PAK : Generalnie najbliższa jest nam prosta elegancja, którą zestawiamy z dodatkami z delikatną nutą szaleństwa, pozwalające nam na wyrażenie siebie. Ciekawe buty mogą być właśnie takim efektownym dodatkiem.

Co Waszym zdaniem należy mieć w szafie, by zawsze wyglądać modnie?

JT : W szafie nie może zabraknąć białego T-shirtu, dobrych jeansów i klasycznych butów. Myślę tu np. o sztybletach, mokasynach, czy wygodnych balerinkach.

PAK : I koniecznie kaszmirowy szaliczek.

No dobrze. A jak oceniacie polską modę uliczną? Czy polska ulica wygląda lepiej?

JT: Polska ulica prezentuje się coraz lepiej. Stylizacje przeciętnego Polaka, czy Polski są z roku na rok coraz ciekawsze. Otwieramy się na odważne kolory i, kiedyś wydawałoby się, szalone zestawienia. Dlatego projektanci nie boją się wyrażać siebie i kreować nowych, niekiedy nawet kontrowersyjnych trendów.

A Wasza ulubiona część garderoby, oczywiście oprócz butów?

PAK: Torebka i szaliczek.

Wiele Waszych marzeń się spełniło otworzyłyście swój butik, współpracujecie z Bohoboco. Są jeszcze jakieś w zanadrzu?

JT: Do naszych osiągnięć będących spełnieniem marzeń, możemy zaliczyć nagrodę DOSKONAŁOŚĆ ROKU TWÓJ STYL 2012 w kategorii DEBIUT ROKU , a ostatnio także nominację do konkursu magazynu GLAMOUR .

PAK: No właśnie, takim najbliższym marzeniem jest na pewno zwycięstwo w konkursie GLAMOUR . Dlatego wszystkich, którym podobają się nasze projekty, prosimy o głosowanie na nas. A w dłuższym okresie chcemy zawojować świat i mieć butiki na najciekawszych ulicach Paryża, Nowego Jorku, czy Londynu.

W naszej GALERII znajdziecie zdjęcia kolekcji TUTTI FRUTTI.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.