Inspirująca przemowa Anji Rubik na konferencji Pulsu Biznesu: Bycie ładnym wystarczy, żeby zostać modelką, ale nie żeby zostać na szczycie. Warto walczyć o swoje marzenia [CYTATY]

Konferencja Pulsu Biznesu, czyli PB SPIN - Sukces Pasje Inspiracje, zgromadziła w jednym miejscu ikony polskiego biznesu, kultury, sportu i polityki. Jednym z gości była supermodelka Anja Rubik, która opowiedziała o swojej niełatwej drodze na sam szczyt.

Anja Rubik osiągnęła najwięcej spośród wszystkich polskich modelek, jakim udało się zrobić karierę za granicą. Uchodzi też za jedną z najlepszych modelek na świecie - wielokrotnie figurowała w pierwszej dziesiątce, a nawet pierwszej trójce gwiazd światowego modelingu w prestiżowym zestawieniu models.com . O swojej drodze na szczyt, wbrew pozorom wcale nie usłanej różami, Rubik opowiedziała podczas konferencji Pulsu Biznesu - PB SPIN - Sukces Pasje Inspiracje . Wśród prelegentów znaleźli się także Jan Kulczyk, prezydent Lech Wałęsa oraz Jan A.P. Kaczmarek i Agnieszka Holland.

Anja Rubik, konferencja Puls BiznesuAnja Rubik, konferencja Puls Biznesu Instagram/Anja Rubik Instagram/Anja Rubik

Do tego, by zostać modelką, Anję zainspirował teledysk George'a Michaela "Too Funky" z piękną Lindą Evangelistą w roli głównej. Jako mała dziewczynka Anja oglądała ten klip tysiące razy. Gdy miała 14 lat, postanowiła znaleźć profesjonalną agencję modelingu, która pozwoli jej zrealizować marzenia - zostać profesjonalną modelką. Jako 15 uznała, że zależy jej na karierze zagranicznej, dlatego postanowiła przenieść się do kolebki świata mody - Paryża.

Nikogo tam nie znałam, nie mówiłam po francusku, znalazłam sobie brytyjską szkołę i 12-metrowe mieszkanie bez okna. Moi rodzice byli oczywiście przerażeni, ale wiedzieli, jak silne jest moje marzenie, więc mnie wspierali.

Pierwsze propozycje przyszły bardzo szybko, Anja Rubik występowała w pokazach, nie narzekała na brak zleceń. Ale dla ambitnej Rubik to nie było wystarczające. Chciała współpracować z najlepszymi, z ikonami branży, chciała zajść na sam szczyt. Dlatego sporządziła listę 60 najlepszych fotografów na świecie, którym chciałaby pozować. Zaniosła tę listę do swojej agencji, oświadczając, że albo w przeciągu półtora roku załatwią jej współpracę z nimi, albo odchodzi i z agencji, i z modelingu.

Zrozumiałam, że nie chcę po prostu dłużej czekać i trzymać kciuków, by moja kariera potoczyła się w odpowiednim kierunku. Sama chciałam nadać jej tor. W Stanach mówi się na to: hope is not a strategy. Parę tygodni później zabukowałam bardzo istotną kampanię z fotografką, która była trzecia na mojej liście. Ta kampania diametralnie zmieniła moją karierę, zaczęłam pracować z najlepszymi.

Kariera Anji układała się idealnie, ale modelka nie chciała być na topie tylko przez jeden sezon - pragnęła utrzymać się na szczycie jak najdłużej, a to nie jest proste. Im dłużej gwiazda pracowała w modelingu, tym bardziej ten świat zaczął ją inspirować. Zainteresowała się artystyczną stroną mody, jej kulisami. Wkrótce zaczęła realizować własne autorskie projekty.

Pierwszym z nich była współpraca z Giuseppe Zanottim - zaproponowałam mu stworzenie mojej kolekcji obuwia dla jego marki. Był zaskoczony tym, że chcę faktycznie zaprojektować buty, a nie dać tylko swoje nazwisko. Ta współpraca okazała się ogromnym sukcesem PR-owym i finansowym.

Następnie pojawił się bardzo ambitny i ryzykowny projekt, czyli "Magazyn 25". Wyobraźcie sobie państwo - modelka, a jeszcze gorzej - blondynka, tworzy swój własny magazyn o kulturze i sztuce. Ta walka ze stereotypami dała mi dodatkowego silnego kopniaka, by walczyć o swoje i pracować jeszcze ciężej. Stworzyłam całą wizję magazynu, znalazłam inwestora, po czym zaczęłam proponować współpracę największym artystom świata mody, sztuki i muzyki, jak Marina Abramović, Annie Leibovitz, Kanye West.

"25 Magazine" jest luksusowym albumem dla koneserów, magazynem prestiżowym i trudno dostępnym. Anja nie boi się bardzo odważnych sesji, często rozbieranych lub nawet półpornograficznych, sama nadzoruje wszystkie projekty, w czym wspiera ją mąż, model Sasha Knezevic .

25 magazine - Nr 225 magazine - Nr 2 models.com models.com

Trzecim i najważniejszym przedsięwzięciem Rubik było jak do tej pory stworzenie własnej linii perfum - Original by Anja Rubik . Jak przyznała podczas konferencji, ten projekt zaangażował ją najbardziej i pochłonął najwięcej czasu:

Pracowałam nad nimi aż cztery lata. Oczywiście, mogłam to zrobić szybciej, gdybym dała swoje nazwisko producentowi i zostawiła mu wolną rękę. Ale chciałam, by te perfumy reprezentowały mnie, mój świat, moją estetykę.

Rubik podkreśla, że w swoich artystycznych i zawodowych wyborach bardzo często kieruje się intuicją. To właśnie intuicja kazała jej przyjrzeć się bliżej młodemu utalentowanemu projektantowi Anthony'emu Vaccarello . Anja zakochała się w jego seksownych projektach , otworzyła jego pierwszy duży pokaz, a jego odważną kreację włożyła na najważniejszą modową impreze na świecie - wielką Met Gala . Dziś projektant cieszy się dużym uznaniem i powodzeniem, współpracuje m.in. z Donatellą Versace, a jego projekty noszą takie gwiazdy, jak Jennifer Lopez. Dzięki Rubik projektant był gościem specjalnym podczas finału pierwszej polskiej edycji show "Project Runway".

Anja Rubik i Anthony VaccarelloAnja Rubik i Anthony Vaccarello Anja Rubik i Anthony Vaccarello, fot: WBF Anja Rubik i Anthony Vaccarello, fot. WBF

Intuicja kazała też Rubik wziąć udział w kontrowersyjnym klipie Doroty Masłowskiej do utwory "Chleb" . Anja zagrała w nim typowa blondynkę z kawałów, tzw. dresiarę, a klip zrobił furorę w internecie w Polsce i na świecie.

 

Swoje przemówienie Anja zakończyła zaskakująco skromnie, przyznając, że na drodze swojej kariery popełniła wiele błędów, zaznaczając, że wiele rzeczy zrobiłaby zupełnie inaczej. Podkreśliła, że na początku wiele drzwi było dla niej zamkniętych, ze zarzucano jej, że jest to za wysoka, to za niska, to za chuda czy za gruba.

Ale teraz mogę państwu powiedzieć, że warto walczyć o swoje marzenia. A o te najpiękniejsze jest zazwyczaj najtrudniej. Bycie ładnym wystarczy, żeby zostac modelką, ale żeby pozostać na szczycie, liczy się dużo więcej. Każde z państwa ma na pewno swoje marzenia i swój talent. Serdecznie namawiam, żebyście się nie bali, żebyście wykorzystali ten talent i walczyli o swoje marzenia.

Swój wykład Rubik podsumowała celnymi słowami: lepiej spróbować, a potem żałować, niż żałować, że się nigdy nie spróbowało .

Więcej o konferencji Puls Biznesu - PB SPIN - Sukces, Pasje, Inspiracje

Anja Rubik, Sasha KnezevicAnja Rubik, Sasha Knezevic KAPIF KAPIF

Więcej o:
Copyright © Agora SA