Wczoraj na Instagram i Twittera Kim Kardashian-West trafiło pierwsze zdjęcie z kampanii Balmain Menswear wiosna-lato 2015 . W ciągu pół godziny doczekało się 3 tysięcy retweetów i entuzjastycznych artykułów w serwisach internetowych (m. in. Style.com i Harper's Bazaar). Nie trudno zgadnąć, czemu Kim i Kanye zdecydowali się zareklamować właśnie Balmain . Oboje mają pociąg do wielkiej mody, a paryski dom mody jest im szczególnie bliski - są w bliskich relacjach z dyrektorem kreatywnym Olivierem Rousteing i regularnie noszą jego projekty.
Kim Kardashian & Kanye West Zacharie Scheurer (AP Photo/Zacharie Scheurer) Zacharie Scheurer (AP Photo/Zacharie Scheurer)
Dyrektor kreatywny domu mody szczególnie zachwyca się intymnym charakterem reklamy:
Zdjęcia autorstwa Mario Sorrientiego obwołano też portretem power couple . To amerykańskie określenie charakteryzuje pary, w których obie połówki są rozpoznawalne, opiniotwórcze i spełniają się w takich dziedzinach jak biznes czy polityka. Przykładem z życia byliby np. Clintonowie, z telewizji - państwo Underwood z "House of Cards". Biorąc pod uwagę majątek i znaczenie w popkulturze, do definicji można by podciągnąć Westów , ale... zdjęcia tego nie oddają. To w końcu kampania mody męskiej, dominuje w niej Kanye . Jego żona, cóż, jest luksusowym dodatkiem, podobnie jak rozebrany na części sportowy samochód w tle. Podobne zdjęcie (z Lamborghini) ukazało się już w głośnej sesji pary dla Vogue :
Kim Kardashian i Kanye West dla Vogue US, kwiecień 2014 Annie Leibovitz Annie Leibovitz/Vogue
Oto król rapu i jego seksowna, pokładająca się na masce luksusowego auta małżonka. Ten wątek w amerykańskich mediach wydaje się nieobecny, nawet w feminizujących serwisach takich jak Jezebel. To nie pierwszy raz, gdy Kanye traktuje Kim jak żonę-trofeum. Wystarczy przypomnieć sobie jego tweety o udanym pożyciu małżeńskim, liczne wypowiedzi o przymiotach ciała partnerki czy dziwaczny tekst (i teledysk) piosenki "Bound 2". Pikanterii sytuacji dodają liczne plotki, jakoby raper nie poświęcał rodzinie zbyt wiele czasu, a najważniejszym spoiwem związku była dbałość o PR i powodzenie rodzinnego reality show.
Czy nowa kampania Balmain jest romantyczna czy seksistowska? Oceńcie sami!