Jak wyglądałyby kampanie bez pięknych modelek? Teraz już wiemy. Stylistka Nathalie Croquet parodiuje reklamy luksusowych marek

Nathalie Croquet odtwarza kampanie domów mody z dbałością o najdrobniejszy szczegół. Z jedną różnicą: w roli modelki obsadza samą siebie - kobietę w średnim wieku, z widoczną nadwagą.

Świat mody uchodzi za poważny i napuszony jak jego senior - snob w najczystszej postaci Karl Lagerfeld . Parodia nie jest tu gatunkiem nieznanym, ale stosowanym rzadko i oszczędnie. Na ogół kończy się na zupełnie niewinnych manipulacjach, jak fotomontaże przygotowane przez Fashionista.com z okazji Dnia Kota.

Kampania Calvin Klein - parodia z kotamiKampania Calvin Klein - parodia z kotami kolaż Fashionista.com kolaż Fashionista.com

Parodia kampanii Calvin Klein przygotowana na Dzień Kota

Doświadczona stylistka Nathalie Croquet idzie krok dalej - nie boi się wykorzystać własnego wizerunku. W serii fotografii "SPOOF" (ang. parodia, satyra) Croquet, Francuzka o krągłych policzkach i wyraźnych zmarszczkach, wciela się w role twarzy luksusowych marek. Zastępuje Kate Moss w kampanii Eleven Paris , Mariacarlę Boscono u Givenchy , Penelope Cruz w reklamie maskary Lancome . "SPOOF", zrealizowane we współpracy z fotografem Danielem Schweizerem , doczekało się nawet małej wystawy w Paryżu. Zorganizowała ją mecenaska sztuki i założycielka poznańskiej uczelni artystycznej School of Form - Lidewij Edelkoort .

'Spoof' Nathalie Croquet w przestrzeni wystawienniczej STUDIO EDELKOORT"Spoof" Nathalie Croquet w przestrzeni wystawienniczej STUDIO EDELKOORT Instagram @nathaliecroquet Instagram @nathaliecroquet

Croquet porównuje się z poprawionymi w Photoshopie modelkami, uzbrojona tylko w szminkę i luksusowe ubrania. Projekt "SPOOF" wpisuje się w dyskusję o nierealistycznych ideałach piękna. Ale nie dajmy się oszukać, to przede wszystkim autoironiczny żart. Nathalie Croquet nie buntuje się przeciwko rynkowi luksusu, obśmiewa go z bezpiecznej pozycji w samym centrum.

Wszystko zaczęło się zresztą od niewinnego dowcipu. W sierpniu Croquet zauważyła, że ma na sobie identyczną koszulkę, co Anja Rubik na zdjęciu w "Vogue" (reklamówkę akcji Vogue Fashion Night Out). Stylistyka przybrała podobną pozę, ktoś jej cyknął zdjęcie, a zestawienie dwóch obrazków trafiło na Instagram z hashtagiem "żart". Kilka miesięcy później "SPOOF" już wisiał w paryskiej galerii.

Zdjęcia Nathalie Croquet w parodii kampanii luksusowych domów mody w GALERII

Instagram @nathaliecroquet

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.