Genialna strategia marketingowa Marca Jacobsa? O nagim selfie i gwiazdorskiej kampanii w odcinkach [Cher, Emily Ratajkowski, Winona Ryder]

Marc Jacobs zatrudnił do kampanii bardzo nietypową plejadę gwiazd i (nie)chcący wywołał skandal obyczajowy. O jego domu mody znów jest bardzo głośno...

Pamiętacie powtarzany do znudzenia cytat z Alfreda Hitchcocka? Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć. Sentencja pasowała do filmów mistrza, pasuje też do ostatnich działań marketingowych domu mody Marc Jacobs . Najpierw było trzęsienie ziemi - pod koniec maja media podały wiadomość, że projektant przywrócił światu Cher , gwiazdę równie wielką, co zapomnianą i niepasującą do dzisiejszej popkultury. Pierwszy odcinek serialu "kampania jesień-zima 2015" miał premierę na Instagramie, podobnie jak jego następne, oszczędnie dawkowane odsłony. Na ekranach smartfonów legendarna wokalistka spoglądała badawczo, obleczona w czerń niczym członkini "Rodziny Addamsów".

Cher w kampanii  Marc Jacobs jesień-zima 2015Cher w kampanii Marc Jacobs jesień-zima 2015 David Sims / mat. prasowe Marc Jacobs David Sims / mat. prasowe Marc Jacobs

Wkrótce do grona gwiazd Jacobsa dołączyły inne postacie, dobierane według niejasnego klucza. Znalazły się wśród nich inne "gwiazdy przeszłości" - np. basista PULP Steve Mackey i Winona Ryder . Ikona lat 90. zniknęła z panteonu w 2001 r. po skandalu z próbą kradzieży w Saksie. W tym czasie zaprzyjaźniony z aktorką Marc Jacobs bardzo ją wspierał, ubierał na rozprawy, a nawet zatrudnił w kampanii w 2003. Na zdjęciach Davida Simsa widzimy także inne przyjaciółki projektanta - uznaną reżyserkę Sofię Coppolę i drugoplanową aktorkę Debbie Mazar , którą projektant poznał, gdy pracowała jako makijażystka za kulisami pokazów mody.

Zestawienie tych popularnych i niepopularnych postaci wydaje Wam się dziwne? Dodajcie do tego jeszcze gwiazdy na fali - Emily Ratajkowski i Willow Smith , wokalistę Red Hot Chilli Peppers z synkiem oraz niezbyt urodziwe dziecko, siostrzyczkę brytyjskiej fotomodelki Daisy Lowe.

Co ma do tego skandal obyczajowy? Marc Jacobs wywołał falę drwin i półuśmieszków zamieszczając na Instagramie swoje nagie selfie, na którym widać pośladki i fragment przyrodzenia. Zdjęcie i tłumaczenia projektanta stały się gorącym tematem na serwisach plotkarskich .

Marc JacobsMarc Jacobs Instagram.com/themarcjacobs Instagram.com/themarcjacobs

Artysta zbagatelizował sprawę, tłumacząc, że ma w zwyczaju flirtować przez Instagram i ujęcie z zalotnym komentarzem miało zostać wysłane jako prywatna wiadomość. Nas pupa Jacobsa nie oburza, ale cała sytuacja daje do myślenia. 52-letni Jacobs jest bardzo sprawny w nowych technologiach i z łatwością nadąża za rozwojem social media . Jego jesienna kampania nie zyskałaby takiego rozgłosu, gdyby nie przemyślana taktyka dawkowania informacji, kontrolowanego "wycieku" zdjęć na prywatnym profilu projektanta. Czy mały skandalik nie był przypadkiem kolejną odsłoną serialu o wielkim i ekscentrycznym artyście? Tak czy inaczej, nazwisko Jacobs znów zdominowało modę i showbiznes...

Zobacz nietypowe gwiazdy w kampanii Marc Jacobs na jesień 2015

Partner - materiał

letnie akcesoria marki Marc Jacobs

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.