Jest wiele kampanii bez retuszu, ale ta od & Other Stories jest wyjątkowa - widać blizny, tatuaże, a nawet włosy pod pachami...

Natalia Kędra
17.12.2015 14:14
A A A
Kampania bielizny & Other Stories

Kampania bielizny & Other Stories "For Women, From Women" (mat. prasowe & Other Stories)

&Other Stories, marka grupy H&M, znów staje w awangardzie współczesnej reklamy.

Nasza ulubiona sieciówka, której nie ma w Polsce - tak zwykłyśmy mówić o & Other Stories. Ale marka grupy H&M robi dużo, żeby być kojarzona z czymś więcej, niż tylko dobry design i mocno ograniczona sieć dystrybucji. & Other Stories przoduje w innowacyjnych kampaniach reklamowych, które pokazują odmienność w zaskakująco normalny sposób. Pozowała dla nich m. in. dziewczyna z wyraźnym zezem, a jesienną kampanię przygotowała w 100% trasseksualna ekipa, z modelką Hari Nef na czele.

Valentijn De Hingh i Hari Nef w kampanii & Other Stories jesień-zima 2015Amos Mac / mat. prasowe & Other Stories

Transseksualne modelki Valentijn De Hingh i Hari Nef w kampanii & Other Stories jesień-zima 2015

Gdy Hari świętuje kolejny etap kariery - debiut w ambitnym serialu "Transparent", szwedzka marka odwraca akcenty. Tym razem pokazana jest hipernormalność, czyli zwyczajne ciała zwyczajnych kobiet w zwyczajnym oświetleniu. Na kampanię pt. "For Women, By Women" (Dla kobiet, od kobiet) składają się trzy różne sesje, autorstwa szwedzkiej fotografki Hedvig Jenning. Na zdjęciach wystąpiły dwie Szwedki - blogerka Helin Honung i copywriterka Ida Jagerfelt, oraz wiolonczelistka z Nowego Jorku Kelsey Lu McJunkis. Z tej trójki tylko McJunkis zdarza się pozować do zdjęć profesjonalnie, zawsze z buntowniczo zarośniętymi pachami. Choć wszystkie są młode i szczupłe, nie brakuje im niedoskonałości - pieprzyków czy blizny po wyrostku Idy, naturalnych fałdek i zmarszczek mimicznych.

Kampania bielizny & Other Stories mat. prasowe & Other Stories

Kampania & Other Stories szybko stała się popularnym tematem w mediach, także za Oceanem - mimo, że w stanach znajdują się tylko dwa butiki marki. Jest porównywana do podobnych inicjatyw - kampanii "Nie jestem Aniołkiem [Victoria's Secret]" marki plus size Lane Bryant czy słynnych sesji reklamowych Aerie, w których wystąpiła m. in. aktorka Emma Roberts. Szwedzi idą jednak o krok dalej, co szczególnie widać na zdjęciach z blond copywriterką. &Other Stories zrezygnowało nawet z manipulacji oświetleniem, wręcz przeciwnie, ciało "modelki" wyeksponowane jest w naturalnym świetle, które bezlitośnie podkreśla bladą skórę i każde znamię. Czy to początek naturalistycznego trendu w fotografii reklamowej? Wygląda na to, że reklamy przyszłości będą wyglądały jak... prywatne zdjęcia.

KAMPANIA BIELIZNY & OTHER STORIES BEZ PHOTOSHOPA - ZDJĘCIA

 

Zobacz więcej na temat:

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (56)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zuuu

    Oceniono 98 razy 88

    Fajnie że pokazali włosy pod pachami ..."Kambodżańskie dzieci pracują niemal w niewolniczych warunkach dla - znanego również i w Polsce - szwedzkiego potentata odzieżowego H&M.Z takimi zarzutami wystąpiła międzynarodowa organizacja zajmująca się ochroną praw człowieka, Human Rights Watch (HRW).
    Przedstawiciele tej organizacji przeprowadzili wywiady z pracownikami 73 fabryk tekstylnych w Kambodży, wykonujących zamówienia między innymi dla H&M. Wynika z nich, że nawet dzieciom poniżej 15. roku życia narzuca się nieludzkie tempo i normy pracy. Relacje mówią też o brutalnym traktowaniu dzieci i ich zastraszaniu. Zdaniem HRW, najgorsza sytuacja panuje w niewielkich wytwórniach, do których rzadko lub prawie nigdy nie trafiają inspekcje pracy. "

  • Gość: nowy gość

    Oceniono 64 razy 54

    sam pomysł może i fajny, ale dlaczego na większości zdjęć modelki mają źle dobrany rozmiar lub model biustonosza?

  • Gość: inko

    Oceniono 98 razy 54

    świetne zdjęcia! normalne dziewczyny z normalnymi, codziennymi ciałami, bez puszapów, gorsecików, stringów, modelujących majtek, koronek, wystylizowanej fryzury i make-upu "oko na maroko", pewnie dla niektórych to szok, bo internety serwują tylko "seksowne" kicie z wypiętymi piersiami i tyłkiem i zapomnieli już jak wygląda prawdziwa dziewczyna :)

  • Gość: zniesmaczony

    Oceniono 57 razy 43

    Naturalne? Nie bądźcie śmeszni. Pod pachami kudły ale bikini idealne nawet bez śladu po wygolonym zaroście. To jest dla was naturalne? Bielizna niedopasowana i po prostu nieatrakcyjna. Modelki jako to modelki chude jak nieszczęście. A społeczeństwo w każdym kraju tyje. Więc ja znam inną naturalność

  • Gość: m

    Oceniono 72 razy 34

    Baby jak baby, całkiem zgrabne. Ale ta bielizna do niczego, źle dobrana, rozciągnięta, biustonosze niczego nie podtrzymują, chociaż modelki ze zdjęć wyraźnie już tego potrzebują. Nie kupiłabym.

  • Gość: facet

    Oceniono 28 razy 26

    Norma to alternatywa. Alternatywa to norma. Nie nadążam już, nie daję rady... Jak w końcu powinna wyglądać normalna kobieta?

  • Gość: ja

    Oceniono 79 razy 25

    Moim zdaniem wreszcie normalne zdjęcia;
    A bielizna bardzo fajna!
    Niewyżyci panowie mają inne magazyny do oglądania...

  • Gość: skaza

    Oceniono 34 razy 24

    przeciez to modelki, a zdjecia sa przed retuszem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX