Niewydepilowane pachy i wałeczki tłuszczu. Kolejna kampania bielizny bez retuszu

Natalia Kędra
18.02.2016 00:50
A A A
Kontrowersyjna kampania marki Lovely

Kontrowersyjna kampania marki Lovely (mat. prasowe Lovely)

Marka Lonely zdecydowała się pokazać ciała takimi, jakie są: z fałdkami i owłosieniem.

Trend reklamowania bielizny przez "nieidealne" zdjęcia jest coraz mocniejszy. Do grona marek celebrujących naturalność dołączył właśnie nowozelandzki producent odzieży i bielizny Lonely. Światowy rozgłos, który udało się osiągnąć jest nawet większy niż w przypadku lokalnej marki biżuteryjnej z bardzo seksistowskimi reklamami. Powód? Same bohaterki kampanii są znacznie sławniejsze niż firma, którą reklamuja. Puszysta blogerka Paloma Elsesser uchodzi za prekursorkę trendu akceptacji krągłości, pojawiła się też we wszystkich istotnych mediach lifestyle'owych w USA. Z kolei szwedzka artystka Arvida Byström jest lansowana przez "Dazed & Confused" na nową twarz feministycznej sztuki.


Dziewczyny skutecznie walczą z tabu zachodnich standardów urody - Paloma jest puszysta i niewysportowana, Arvida - słynie z pastelowych fryzur i... zupełnego odrzucenia depilacji. Lonely podkreśla te cechy bohaterek, eksponując fałdki, pieprzyki, owłosione pachy i łydki. Niewydepilowana pacha przyniosła już spory rozgłos marce grupy H&M, & Other Stories, jednak przy kampanii Lonely tamte zdjęcia wydają się wręcz przeestetyzowane.

Podobają Wam się szczerze reklamy bielizny? A może Lonely poszło już za daleko?

Naturalna kampania bielizny Lonely z blogerkami - ZDJĘCIA

Z promocji różnych typów sylwetki słynie też marka Aerie:

Zobacz więcej na temat:

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (31)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Koko

    Oceniono 40 razy 36

    Nie robi mi żadnej różnicy, kto jak na zdjęciach wygląda, ale dzięki temu, że zobaczyłam staniki na większych, niesterczących piersiach, wiem że są nie dla mnie - niczego nie trzymają:)

  • Gość: Aga

    Oceniono 41 razy 33

    Chcieli naturalność, super popieram, ale jeśli chcieli zareklamować swoją bieliznę, to totalna porażka. Kto dobierał tą bieliznę do tych modelek? Wiszące piersi, paski wrzynające się w fałdki, płaskie piersi jeszcze bardziej płaskie... to nie wygląda dobrze.
    Naturalne nie znaczy "brzydkie".
    Wystarczyło dobrać bieliznę każdej modelce tak, aby podkreślić atuty i nie używać Photoshopa, efekt byłyby zdecydowanie lepszy.

  • Gość: cweczka

    Oceniono 39 razy 21

    zdjęcia ładne, dziewczyny ładne, bielizna taka se...

  • Gość: Agga

    Oceniono 18 razy 14

    Ta "reklama" to właściwie antyreklama. Nie przez owłosione pachy i nogi. Po prostu zdjęcia pokazują jak na dłoni, że ta bielizna fatalnie leży na każdym, kto nie ma rozmiaru XS. Strasznie podoba mi się zatrudnianie do reklam staników oferowanych w rozmiarach innych niż 70A-80D modelek o dużych, naturalnych (!) biustach - wtedy widać, jak staniki wyglądają na kobietach, dla których są projektowane. Ale to nie to samo, co tu.
    Jeśli chcieli zrobić coś dla zwiększenia akceptacji dla kobiet o niestandardowych rozmiarach - trzeba było uwzględnić ich istnienie na etapie projektowania bielizny a nie kampanii. Na widok rozpływających się, niczym nie podtrzymywanych piersi i wrzynających się w ciało cieniutkich paseczków czuję fizyczny ból.

  • kontodoplotka

    Oceniono 7 razy 3

    Czym innym jest fałdka czy krągłości, a czym innym zwykła otyłość ;)

  • Gość: esobrio

    Oceniono 4 razy 2

    "Niewydepilowana pacha przyniosła już spory rozgłos marce grupy H&M, & Other Stories" - i to jest najważniejsza informacja. Wynika z niej tyle, że duzi producenci odzieży czy bielizny dążą jedynie do zwiększania sprzedaży i mają serdecznie w (owłosionej) d..pie kto z czym walczy.

    Jeśli grupa odbiorców odrzucających nieważne z jakichś względów ogólnie obowiązujący kanon estetyki wydaje się im odpowiednio liczna (czyli warta zachodu) to wynajduje się jakieś kobiety, będące twarzami (pachami?) "buntowniczych" kampanii. Tyle. Reklamowanie bielizny od zawsze polegało na prezentowaniu produktów na osobach atrakcyjnych fizycznie, a jak ktoś wierzy, że ta atrakcyjność to tylko kwestia odpowiedniej propagandy to niech przestanie :)

  • Gość: ryszard lubic

    Oceniono 13 razy 1

    Każda świnka do stuknięcia, zwłaszcza blondi. Ta druga jednak mogłaby nieco zbastować z czipsami.

  • Gość: tradycjonalista

    0

    obleśne zdecydowanie kobiety robia sie na chlopów a chłopy na baby jestem ciekaw kiedy chlopy beda w miniowkach chodzic

  • Gość: lk

    Oceniono 4 razy 0

    obrzydliwe, bleee. Naturalność to nie otyłość ani śmierdzące owłosione pachy. Rozgłos marki jest ale negatywny. Mówienie o czyms nie wplywa na to, że się coś kupi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX