Comme des Garçons

Rei Kawakubo, głowa domu mody Comme des Garçons zaprojektowała dla H&M wyjątkową kolekcję. Lula ma dla Was krótkie przypomnienie, kim jest awangardowa, japońska projektantka.

Prawie 40 lat temu ta japońska projektantka postawiła sobie dość oryginalny cel: udowodnić światu, że wielka moda wcale nie musi być kolorowa , piękna i seksowna , a już na pewno nie powinna być kobieca . Jej pierwsze stroje, które zdobyły ogromną popularność w Japonii w latach 70. , były czarne i asymetryczne, choć jednocześnie bardzo proste i wygodne . Z takim właśnie stylem zadebiutowała w Europie w latach 80. - w czasie, kiedy mieszkanki zachodu ubierały się w pstrokate kolory, cekiny i odważne kroje. Modernistyczny, bardzo oszczędny styl CdG siłą rzeczy musiał zostać zauważony.

Comme des Garçons , z francuskiego "jak chłopcy" , to marka, która ignoruje różnice płci. Co prawda, tworzone są osobne kolekcje dla kobiet i mężczyzn, ale cóż z tego, jeśli paniom marka proponuje workowate spodnie , a panom spódnice ? Taka zresztą była idea przewodnia - aby kobiety mogły w końcu poczuć się w swoich ubraniach tak wygodnie, jak mężczyźni .

Co więcej, wszystkie zapachy tworzone przez markę są spod znaku "uniseks" . I tutaj nie obyło się bez zaskoczeń: w 1998 roku na rynek wprowadzona została seria o nazwie "Odeur 53" składająca się z 53 zapachów, które bynajmniej ciężko skojarzyć z perfumami . Znalazł się wśród nich między innymi: zapach lakieru do paznokci , spalonej gumy czy celulozy .

Obecnie dla firmy pracuje czterech projektantów: wyżej wspomniana Rei Kawakubo (założycielka i właścicielka), Junya Watanabe , Tao Kurihara oraz Adrian Joffe (mąż Rei). Dlatego też, CdG to bardzo duża ilość bardzo różnorodnych kolekcji i tak naprawdę kilka różnych marek.

Dom mody ma swoje sklepy w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Pekinie, Hong Kongu oraz dwa w Tokio, i po jednym w Kyoto, Osace oraz Fukuoce. Comme des Garçons ma także rozsiane po świecie sklepy typu Guerrilla , czyli takie, które ze swojego założenia mają istnieć tylko rok , a ich wnętrza powinny być jak najtańsze. Guerrilla Store jest obecne jest w Warszawie.

Materiały prasowe H&MMateriały prasowe H&M Materiały prasowe H&M

Niektórych bardzo zdziwił pomysł współpracy awangardowej Rei Kawakubo z masowym producentem ubrań, jakim jest H&M . Sama artystka wyjaśniła swoją decyzję następująco:

Zawsze fascynowała mnie równowaga pomiędzy tworzeniem i biznesem. Jest to dylemat, chociaż dla mnie zawsze twórczość była priorytetem. To niesamowite wyzwanie móc pracować z H&M właśnie dlatego, że jest to rozciągnięcie tego dylematu do granic możliwości, a później próba jego rozwiązania.

Materiały prasowe H&MMateriały prasowe H&M Materiały prasowe H&M

Trzeba pamiętać, że to nie pierwsza współpraca CdG z sieciówką . Rei i Junya mają na swoim koncie projekty dla m.in. Nike , Levi's czy Speedo . Nadchodząca kolekcja dla H&M prezentuje się jednak najciekawiej .

Karolina Powęzka

Lula jest ciekawa jak Wam spodobają się awangardowe projekty Comme des Garçons , które będzie można kupić w wybranych sklepach H&M już za dwa tygodnie!

Więcej o kolekcji dowiecie się z serwisu Groszki.pl !

W galerii znajdziecie zdjęcia z pokazów kolekcji na sezon jesień/zima 2008 .

Zobacz także:

Comme des Garcons dla H&M

Śliwkowy raj dla stóp

Więcej o:
Copyright © Agora SA