Jedną z ostatnich, głośniejszych reklam Calvina Kleina była kampania zapachu Calvin Klein Secret Obsession . Zdjęcia Evy Mendes wywołały burzę. Jak widać szum medialny tak bardzo spodobał się firmie, że powróciła do swoich korzeni. Najpierw gorącą sesją Evy Mendes z Jamie Dornanem , potem reklamą jeansów. Plątanina ciał w reklamie Calvin Klein Jeans na nowo pogrzała atmosferę wokół marki.
Marka Calevin Klein jest znana z tego, że lubi szokować opinię publiczną, a jej reklamy jeansów często ocierały się o miano pornografii. Wspomnijmy chociażby słynne zdjęcia młodziutkiej Brooke Shields w jeansach Calvina. Jednak od lat 80tych i reklamy z Brooke firma nie zrobiła reklamy telewizyjnej swoich jeansów, aż do tego roku. Zdjęcia do wiosennej kampanii Calvin Jeans Jeans zrobił Steven Meisel . Anna Jagodzińska, Anna Selezneva, Natasha Poly, Edita Vilkeviciute i Naty Chabanenko oraz Danny Schwarz, Carson Parker, Mikus Lasmanis i Vladimir Ivanov zostali sfotografowani w dwuznaczynych sytuacjach. Wszyscy modele leżą w objęciach. Poubierani są tylko w słynne Calviny .
Kampania Calvin Klein Jeans ss 2009 www.thefashionspot.com
Oprócz zdjęć powstały też dwa spoty - 15 i 30 sekundowy. Filmiki wyglądają, jakby były nakręcone amatorską kamerą, co dodatkowo dodaje erotycznego podtekstu. Reklama została uznana za zbyt ryzykowną i zabroniono jej emisji w Stanach Zjednoczonych. Zakaz dotyczy nawet amerykańskiej telewizji kablowej i wyświetleń w godzinach nocnych. Projektant linii kobiecej Calvina Kleina, Francisco Costa , powiedział, że to ważne dla firmy, by o niej mówiono, jednak jego zdaniem nie ma o czym dyskutować.
Kampania miała obejmować także czasopisma, billboardy oraz ekrany diodowe, jednak plany szybko zostały zmienione. W Soho , dzielnicy Nowego Jorku pojawił się billboard Calvin Klein Jeans, ale po głośnych protestach został szybko zastąpiony zdjęciem Doutzen Kroes w bikini.
Calvin Klein Doutzen Kroes www.thefashionspot.com
Firma Calvin Klein decydując się na szokujące reklamy wywołała szum medialny. Głośne oburzenie Amerykanów dziwi, bowiem seksowne zdjęcia niebezpiecznie dotykające granicy pornografii, czy stylistyki rodem z Playboy'a są znakiem rozpoznawczym marki. Umięśnieni modele w samych jeansach, z wyciągniętą bielizną, by widać było charakterystyczną gumę z logo marki od lat pojawiają się w jej reklamach. Z tego słynie Calvin Klein, więc może faktycznie nie ma sensu stawać w szeregu "ugrzecznionych", skoro w przypadku tej firmy erotyzm się sprzedaje.
Karolina Lewczuk
Calvin Klein Jeans ss2009 ad - 30 sekund
Eva Mendes Calvin Klein Secret Obsession Brooke Shields Calvin Klein Jeans