Kontrowersyjne reklamy Calvin Klein

Calvin Klien zaszokował wiosenną reklamą. Emisja spotu została zabroniona w USA, a banner reklamowy po głosach oburzenia został zastąpiony zdjęciem Doutzen Kroes w bikini. O co tyle szumu?

Jedną z ostatnich, głośniejszych reklam Calvina Kleina była kampania zapachu Calvin Klein Secret Obsession . Zdjęcia Evy Mendes wywołały burzę. Jak widać szum medialny tak bardzo spodobał się firmie, że powróciła do swoich korzeni. Najpierw gorącą sesją Evy Mendes z Jamie Dornanem , potem reklamą jeansów. Plątanina ciał w reklamie Calvin Klein Jeans na nowo pogrzała atmosferę wokół marki.

Marka Calevin Klein jest znana z tego, że lubi szokować opinię publiczną, a jej reklamy jeansów często ocierały się o miano pornografii. Wspomnijmy chociażby słynne zdjęcia młodziutkiej Brooke Shields w jeansach Calvina. Jednak od lat 80tych i reklamy z Brooke firma nie zrobiła reklamy telewizyjnej swoich jeansów, aż do tego roku. Zdjęcia do wiosennej kampanii Calvin Jeans Jeans zrobił Steven Meisel . Anna Jagodzińska, Anna Selezneva, Natasha Poly, Edita Vilkeviciute i Naty Chabanenko oraz Danny Schwarz, Carson Parker, Mikus Lasmanis i Vladimir Ivanov zostali sfotografowani w dwuznaczynych sytuacjach. Wszyscy modele leżą w objęciach. Poubierani są tylko w słynne Calviny .

Kampania Calvin Klein Jeans ss 2009Kampania Calvin Klein Jeans ss 2009 www.thefashionspot.com

Oprócz zdjęć powstały też dwa spoty - 15 i 30 sekundowy. Filmiki wyglądają, jakby były nakręcone amatorską kamerą, co dodatkowo dodaje erotycznego podtekstu. Reklama została uznana za zbyt ryzykowną i zabroniono jej emisji w Stanach Zjednoczonych. Zakaz dotyczy nawet amerykańskiej telewizji kablowej i wyświetleń w godzinach nocnych. Projektant linii kobiecej Calvina Kleina, Francisco Costa , powiedział, że to ważne dla firmy, by o niej mówiono, jednak jego zdaniem nie ma o czym dyskutować.

Kampania miała obejmować także czasopisma, billboardy oraz ekrany diodowe, jednak plany szybko zostały zmienione. W Soho , dzielnicy Nowego Jorku pojawił się billboard Calvin Klein Jeans, ale po głośnych protestach został szybko zastąpiony zdjęciem Doutzen Kroes w bikini.

To Nowy York! To 21 wiek!" powiedział Francisco Costa bardzo zdziwiony oburzeniem, które wywołała kampania i zastąpieniem zdjęcia na billboardzie.

Calvin Klein Doutzen KroesCalvin Klein Doutzen Kroes www.thefashionspot.com

Firma Calvin Klein decydując się na szokujące reklamy wywołała szum medialny. Głośne oburzenie Amerykanów dziwi, bowiem seksowne zdjęcia niebezpiecznie dotykające granicy pornografii, czy stylistyki rodem z Playboy'a są znakiem rozpoznawczym marki. Umięśnieni modele w samych jeansach, z wyciągniętą bielizną, by widać było charakterystyczną gumę z logo marki od lat pojawiają się w jej reklamach. Z tego słynie Calvin Klein, więc może faktycznie nie ma sensu stawać w szeregu "ugrzecznionych", skoro w przypadku tej firmy erotyzm się sprzedaje.

Karolina Lewczuk

Calvin Klein Jeans ss2009 ad - 30 sekund

Calvin Klein Jeans ss2009 ad

Eva Mendes Calvin Klein Secret Obsession Brooke Shields Calvin Klein Jeans

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.