Nazwa "Gap " pochodzi od socjologicznego określenia przepaści pokoleniowej dzielącej rodziców i dzieci. Don i Doris Fischer byli sfrustrowani brakiem miejsca z modnymi jeansami i dobrą obsługą. Postanowili otworzyć swój własny sklep, w którym sprzedawali najmodniejsze jeansy i popularne płyty. Na początku lat 90tych postanowili zaniechać sprzedaży wyrobów firmy Levi's i skupili się na rozwoju własnej marki.
Donald i Doris Fischer regiarichest.blogspot.com
W tym roku GAP obchodzi swoje 40te urodziny i z okazji tej rocznicy powstała kolekcja nazwana 1969 Premium Jeans Collection. W linii znalazły się ikonowe modele jeansów, które pasują do każdego typy sylwetki, a by to udowodnić firma postanowiła ubrać pracowników nowojorskiej giełdy.
Dodatkowo z okazji urodzin Gap namawia swoich fanów do eksponowania swojego własnego styl i pasji tworząc na popularnym serwisie społecznościowym akcję " Gap born to fit " i pytając "What were you born to do? ".
Gap www.gapinc.com
W ciągu 40 lat działalności firma Gap stała się najpopularniejszą amerykańską marka odzieżową i liderem na światowym rynku odzieży. W jej skład wchodzą linie Gap, GapKids, babyGap, GapMaternity i gapbody. Marka należy do firmy Gap Inc. , która w swoim portfelu ma takie marki jak: Bannana Republic , Old Navy , Piperlime i Athleta .