Dolce Gabbana - duet na dobre i na złe

Duet projektantów Dolce Gabbana pracował na swój globalny sukces przez ponad 20 lat. Prowadząc wspólnie włoski dom mody Domenico i Stefano są wymieniani w czołówce międzynarodowych projektantów.

Firmowe logo, dwie literki D&G wzbudzają pożądanie wśród fashion victims na całym świecie. Charakterystyczne dla ich twórczości zwierzęce motywy , dzięki którym zyskali największą klientelę, bywają często kopiowane przez stylistów. "Plagiat? No cóż, już się do tego przyzwyczailiśmy..." tłumaczy Domenico. Kreatorzy cieszą się jednocześnie, że ich projekty są dostrzegane i znajdują odzwierciedlenie w czasoprzestrzeni.

Natasha Poly, Domenico Dolce, Stefano Gabbana i Eva HerzigovaNatasha Poly, Domenico Dolce, Stefano Gabbana i Eva Herzigova fot. EAST NEWS (ZEPPELIN)

Potęga kobiecości

W 1985 roku Domenico, który pochodzi z krawieckiej rodziny i dyplomowany grafik Stefano postanowili połączyć siły. Stworzyli jeden z najbardziej wpływowych domów mody Dolce & Gabbana. Ich tańsza linia odzieżowa D&G , bardziej przystępna dla "ludzi z ulicy" jest dostępna na każdym kontynencie, a miliardowe kontrakty i olbrzymia liczba zer na kontach bankowych są dowodem odniesionego sukcesu. Włosi wiedzą jak ubrać innych. Potrafią umiejętnie manipulować klientelą, by ta wróciła do ich butików w kolejnych sezonach. Dziś, 51 letni Dolce i 47 letni Gabbana kreują wizerunek ludzi młodych, pięknych i kochających luksus. Pozostając w zgodzie z wypracowaną linią i stylistyką Ci mężczyźni to pionierzy w dziedzinie wytyczania nowych trendów. Przywiązując uwagę do detalu , który jest tak ważny w procesie powstawania danej kreacji, projektanci posiadają sztab współpracowników. Jednak nie każdy posiada przywilej pracy z najlepszymi, by odbyć staż w renomowanym atelier trzeba wykazać się nie lada odwagą i cierpliwością.

Projektanci umiejętnie łączą śródziemnomorskie barwy z praktycznymi materiałami, dzięki temu ich talent i sokole oko są doceniane na całym świecie. Klienci zabiegają o ich względy, a oni umiejętnie prowadzą selekcję osób , które mają przywilej założenia danej kreacji. Wybryk duetu, czy rzeczywistość? Raczej to drugie. Po tym jak stworzyli markę muszą o nią dbać. Pielęgnują tym samym całokształt wizerunku i styl domu mody D&G. Ubierają największe sławy naszych czasów. W ścisłej dwudziestce zaprzyjaźnionych gwiazd znaleźli się m.in.: Victoria i David Beckham , Madonna , Kylie Minogue , Jennifer Lopez , Ciara , George Michael , Lady Gaga i Naomi Campbell .

Domenico Dolce, Stefano Gabbana, Jennifer Lopez i Marc AnthonyDomenico Dolce, Stefano Gabbana, Jennifer Lopez i Marc Anthony fot. EAST NEWS (ZEPPELIN)

Świat feromonów

Najnowszym "dzieckiem" modnego duetu są perfumy uniseks w pięciu różnych zapachach . Odważna kampania reklamowa wyreżyserowana została przez Mario Testino , znanego fotografa który od kilkunastu lat współpracuje między innymi z magazynem "Vogue" tworząc oryginalne sesje zdjęciowe. W obiektywie artysty nic nie umknie uwadze. Wielu projektantów wierzy mu bezgranicznie i to dlatego Mario jest odpowiedzialny za liczne kampanie dla największych domów mody na rok 2010.

perfumy Dolce Gabbanaperfumy Dolce Gabbana dandgfragrances.com

W reklamie perfum wystąpiły światowe gwiazdy modelingu. Naomi Campbell , Eva Herzigova , Claudia Schiffer , Noah Mills , Tyson Ballon , Fernando Fernandes w rytm przeboju Georga Michaela "Freedom 90 " eksponują swoje wdzięki. Modele wyglądają, jakby byli w letargu, odurzeni zapachem perfum. Nuta erotyzmu to przecież specjalność projektantów.

Dolce & Gabbana nigdy nie ukrywali, że epatowanie seksem jest ich kołem napędowym podczas pokazów i produkcji spotów reklamowych. Ich reklamy bywają zakazane w telewizji publicznej, bo często budzą zgorszenie. Jedno jest pewne, Ci Panowie to mistrzowie uwodzenia i kontrowersji .

Domenico Dolce, Stefano Gabbana, Eva Herzigova, Naomi Campbell i Claudia Schiffer - promocja perfum Dolce GabbanaDomenico Dolce, Stefano Gabbana, Eva Herzigova, Naomi Campbell i Claudia Schiffer - promocja perfum Dolce Gabbana fot. EAST NEWS (ZEPPELIN)

(P)oddani kochankowie

Stefano jest perfekcjonistą, a Domenico lubi wyolbrzymiać. Jak to się stało, że ich wyraźne charaktery potrafią wciąż dojść do konsensusu? Odpowiedź jest prosta. Panowie są partnerami w życiu prywatnym i zawodowym od ponad 20 la t. Tak długi okres nauczył ich sztuki kompromisu.

Trzeba wiedzieć, że prywatnie życie Domenico & Stefano miewało wzloty i upadki. Rozstawali się i schodzili na nowo. By wzbudzić wzajemną zazdrość spotykali się potajemnie z kochankami i modelami. Jedak to ich miłość do projektowania były i są priorytetem w karierze Włochów. Śpią nadal w jednej rezydencji, spędzają wakacje na Sycylii płynąc jachtem "Regina d' Italia", jedzą w tej samej restauracji... to duet na dobre i na złe . Połączyła ich moda i tylko ona ma prawo do zburzenia wzajemnych relacji.

Mediolański Tydzień Mody nie był by tym samym bez Dolce & Gabbana i oni o tym dobrze wiedzą. Siedzące w pierwszych rzędach redaktorki naczelne magazynów modowych spekulują, co też nowego zostanie pokazane podczas ich pokazu a oni sami, jak przystało na prawdziwych gentlemanów , po zakończeniu show pojawiają się osnuci blaskiem reflektorów, zespoleni wspólnym uściskiem rąk i ze skromnym uśmiechem dziękują zebranej publiczności za przybycie. Razem , niezależnie od tego, co dzieje się w ich związku.

Domenico Dolce i Stefano GabbanaDomenico Dolce i Stefano Gabbana fot. EAST NEWS (ZEPPELIN)

Czy planują rozstanie? Nie wiadomo. Tylko oni znają przyszłość ich domu mody. Nam nie pozostaje nic innego jak podążać tym tropem i podziwiać kolejne barwne fanaberie odzieżowe sygnowane metką D&G.

Tomasz Kociuba

D&G Perfume Anthology- Different Colors for Different Moods

Dolce & Gabbana SS10 Press Conference

Dolce & Gabbana: Preview the SS10 womenswear collection - Part 1

Więcej o:
Copyright © Agora SA