Facebook szybko stał się najpopularniejszym serwisem społecznościowym w sieci, a marki równie prędko dostrzegły jego potencjał w kontaktowaniu się z konsumentami . Wystarczyło założyć swój profil, a Internauci mogli dodać go do ulubionych, by na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje. Nic dziwnego, że zaczęto tworzyć rankingi popularności, a jedną z pierwszych firm, która się tym zajęła jest amerykańska spółka Stylophane tworząca Facebook Fashion Index . Niestety z błędami.
Lista marek, na której jest już ponad 500 firm, aktualizowana jest codziennie. Są 4 kategorie : platynowa, w której znajdują się firmy z największą liczbą fanów (ponad 100 tysięcy), złota (10-100 tysięcy), srebrna (1000 - 10 tysięcy) i brązowa (10-1000).
Według Stylophane pierwsza jedenastka w dniu dzisiejszym wygląda następująco, jednak nie jest zaktualizowana o nowych użytkowników :
1. adidas - 2386953
2. Converse - 2034321
3. Nike - 1878025
4. H&M - 1614172
5. Puma - 1406689
6. Lacoste - 1232771
7. Burberry - 879100
8. Ray-Ban - 792459
9. Chanel - 652459
10. Gucci - 576017
11. Ralph Lauren - 570 005
Większość stron z pierwszej 11 to profile założone przez przedstawicieli firm. Są regularnie aktualizowane i tylko profil marki Converse nie służy do działań public relations, a jedynie skupia fanów modelu All Star.
Facebook profil Converse fot. facebook.com
Jak widać bardzo wysoko uplasowały się firmy sportowe , które mają sporą przewagę nad markami luksusowymi . Na czwartym miejscy znalazła się popularna sieciówka H&M , a my zaskoczeni brakiem marki ZARA w tym zestawieniu przeprowadziliśmy małe śledztwo i okazuje się, że hiszpańska sieciówka ma 1988492 fanów, czyli powinna znaleźć się na 3cim miejscu!
Facebook profil ZARA fot. facebook.com
Nie rozumiemy dlaczego w klasyfikacji pominięto jedną z najpopularniejszych marek na świecie. Możliwe, że pojawi się w marcowym zestawieniu, tak jak marki H&M i Converse, których nie było w rankingu grudniowym ani styczniowym i zostały uwzględnione dopiero w lutym. Niemniej jednak mierzenie popularności ilością fanów na FB jest ciekawe i zasługuje na uwagę.
Facebook szybko stał się najpopularniejszym serwisem społecznościowym w sieci, a marki równie prędko dostrzegły jego potencjał w kontaktowaniu się z konsumentami . Wystarczyło założyć swój profil, a Internauci mogli dodać go do ulubionych, by na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje. Nic dziwnego, że zaczęto tworzyć rankingi popularności, a jedną z pierwszych firm, która się tym zajęła jest amerykańska spółka Stylophane tworząca Facebook Fashion Index .
Lista marek, na której jest już ponad 500 firm, aktualizowana jest codziennie. Są 4 kategorie : platynowa, w której znajdują się firmy z największą liczbą fanów (ponad 100 tysięcy), złota (10-100 tysięcy), srebrna (1000 - 10 tysięcy) i brązowa (10-1000).
Pierwsza jedenastka w dniu dzisiejszym wygląda następująco.
1. adidas - 2386953
2. Converse - 2034321
3. Nike - 1878025
4. H&M - 1614172
5. Puma - 1406689
6. Lacoste - 1232771
7. Burberry - 879100
8. Ray-Ban - 792459
9. Chanel - 652459
10. Gucci - 576017
11. Raplh Lauren - 570 005