Seks się sprzedaje?

Diesel najnowszą reklamę swoich dżinsów zrobił na wzór słynnych, szokujących zdjęć Calvin Klein Jeans, bo seks się sprzedaje.

Kampanie reklamowe jeansów zawsze są odważniejsze i bardziej szokujące niż reklamy klasycznych linii odzieżowych. Modele i modelki zwykle są półnadzy lub przyjmują wyzywające pozy. Dzieje się tak najprawdopodobniej dlatego, że denim od momentu powstania kojarzy się ze swobodą, młodością, szaleństwem. To symbol zbuntowanej młodzieży, dlatego marki jeansowe starają się tworzyć przekaż, który owa młodzież zaakceptuje.

Diesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeansDiesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeans Diesel fot. mat. prasowe

Diesel w swojej najnowszej kampanii na wiosnę/lato 2010 prowokuje twierdząc, że seks się sprzedaje . Hasło dokładnie brzmi "Sex sells, unfortunately we sell jeans ". ("Seks się sprzedaje, niestety my sprzedajemy dżinsy"). Pomysł jest przewrotny i błyskotliwy. Zdjęcia reklamowe przypominają te, które znamy z reklam Calvin Klein Jeans . Modelki i modele ubrani jedynie w spodnie lub szorty zostali sfotografowani w niezwykle kuszących pozach. Jednak firma Diesel zabezpieczyła się przed krytyką dodając hasło, które tłumaczy, że to przecież reklama ich produktów, a nie pornografii. Możliwe, że kampania zostanie zakazana, ale hasło reklamowe wielu osobom z pewnością zapadnie w pamięć.

Diesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeansDiesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeans diesel.com

Na stronie Diesel.com można obejrzeć wszystkie zdjęcia w dużym powiększeniu bez hasła zasłaniającego część fotografii i okazuje się, że nie są takie przyzwoite, jak się wydaje. Graficy sprytnie umieścili litery, by zasłaniały najbardziej intymne szczegóły , dzięki czemu zdjęcia mają szansę pojawić się na billboardach.

Diesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeansDiesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeans diesel.com

Kampania jest przemyślana, zaskakująca i świeża. Dawno żadna z firm z takim poczuciem humoru nie podeszła do seksu w reklamie . Marka Diesel przyznaje się, że wykorzystuje seks, bo to się sprzedaje, ale równocześnie przypomina, co tak naprawdę możemy u nich kupić - dżinsy , w których można wyglądać równie seksownie , jak ich modele.

Diesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeansDiesel kampania wiosna/lato 2010 - Sex sells, unfortunately we sell jeans Diesel fot. mat. prasowe

Karolina Lewczuk (Karolina L.)

Więcej o:
Copyright © Agora SA