Rodzinna firma Stefanel ma już pięćdziesiąt lat. Przetrwała pięć dekad stawiając na innowacyjne dziewiarstwo i jest dziś jedną z czołowych marek na rynku włoskiej dzianiny.
Aby podkreślić ten wyjątkowy moment w historii firmy, powstał projekt Stefanel 50 - nowatorska kolekcja, która ma oddać wszystko, co najlepsze w dziedzictwie firmy i połączyć jej dorobek z wizją przyszłości.
Projekt: Annalisa Dunn i Dorothee Hagemann dla Stefanel na 50. urodziny marki fot. mat. prasowe
Firma Stefanel postawiła na dwie, młode projektantki tworzące Cooperative Designs . Brytyjski duet, Annalisa'y Dunn i Dorothee'y Hagemann, poznały się w 2007 roku na studiach w St. Martins w Londynie na specjalizacji dziewiarskiej . Postanowiły połączyć siły w tworzeniu kolekcji. Ich debiut okazał się sukcesem. Dzięki stypendium w New Generation, ufundowanym przez British Council, projektantki miały możliwość zaprezentowania się na londyńskim tygodniu mody. W maju 2009 roku zostały okrzyknięte Nowymi Talentami w Dziewiarstwie przez włoski Vogue. Ich innowacyjne umiejętności w dziedzinie dziewiarstwa są śledzone przez firmy takie jak Hussein Chalayan i Henri Bendel, a firma Stefanel wybrała je, by zaprojektowały ich jubileuszową kolekcję. Projektantki zostały obdarzone wielkim zaufaniem. Dostały dostęp do archiwów firmy, fabryk, eksporterów i miały stworzyć kolekcję, która oddawałaby 50-letniego ducha marki.
Projekt: Annalisa Dunn i Dorothee Hagemann dla Stefanel na 50. urodziny marki fot. mat. prasowe
Sama współpraca przebiegała w wyjątkowej atmosferze. Annalisa i Dorothee podkreślają, jaką przyjemnością była dla nich praca w firmie, w której pracownicy kochają i szanują swoją profesję . Projektantki korzystając z doświadczenia firmy stworzyły kolekcję, która oddaje ducha marki i nadaje jej nowego wymiaru.
Projekt: Annalisa Dunn i Dorothee Hagemann dla Stefanel na 50. urodziny marki fot. mat. prasowe
Kolekcja Stefanel 50 zwraca uwagę oryginalnymi wzorami, kolorami, materiałami i ich fakturami. Estetyka projektów charakteryzuje się mieszaniną tradycyjnych technik z grafikami i artystycznymi materiałami. Połączenie kontrastujących materiałów i sylwetek, pozwoliło na uzyskanie nowoczesnego, ekscytującego i bardzo osobliwego efektu . 50-letni dorobek został połączony z nowatorskim spojrzeniem na modę i wyszło to naprawdę imponująco .
Projekt: Annalisa Dunn i Dorothee Hagemann dla Stefanel na 50. urodziny marki fot. mat. prasowe