Sprytne opakowanie Pumy

Firmy z branży mody prześcigają się w innowacyjnych pomysłach, które pozwolą im na oszczędności i przyciągną do nich świadomych klientów. Puma we współpracy ze studiem fuseproject stworzyła przełomowe opakowania butów.

Ten system opakowania zmienia reguły gry. Puma wprowadzi innowacyjne pudełka w 2011 roku i z pewnością będzie to przełom. Clever little bag , bo tak nazwany został wynalazek, jest przede wszystkim oszczędny. Z punktu widzenia klienta ważna jest oszczędność miejsca . Zamiast dużego pudełka na buty, które jest potrzebne do zareklamowania produktu, mamy kawałek tektury. Świadomych ekologicznie nabywców w dodatku zainteresuje ekologiczność produktu . Dzięki wprowadzeniu nowych opakowań firma Puma w pewnym stopniu rozwiązuje jeden z największych problemów branży obuwniczej - zanieczyszczanie środowiska opakowaniami.

Pudełka, pomimo propozycji ponownego użycia, są zwykle wyrzucane, co generuje miliony ton śmieci rocznie, dlatego warto szukać nowych rozwiań, które to zmienią. Specjaliści studia fuseproject we współpracy z firmą Puma przez 21 miesięcy studiowali pudełka, by znaleźć pomysł na oszczędniejszą produkcję, transport i użytkowanie opakowań. W końcu wpadli na pomysł, by zastosować tekturowy karton , który można składać i dodać do tego torbę z logo marki . Dzięki temu rozwiązaniu do produkcji opakowania potrzebna była mniejsza ilość papieru, kartonu nie trzeba laminować, drukować, ani wzmacniać. Nie potrzebne są też reklamówki, bo kupujący otrzymuje torbę z logo marki, którą może wykorzystywać na co dzień.

Nie wiadomo na razie, czy w związku z tymi zmianami cena butów zostanie obniżona, ale firma z pewnością zaoszczędzi . Przy transporcie kilkudziesięciu milionów butów zapakowanych w nowe opakowania, zamiast w tradycyjnych, zużycie wody, energii i paliwa zostanie zredukowane o ponad 60% rocznie. Wprowadzenie nowych pudełek spowoduje zaoszczędzenie 8500 ton papieru, 20 milionów mega dżuli energii, milion litrów paliwa i tyle samo wody. To z pewnością przekona konsumentów dbających o środowisko .

Pomysł jest błyskotliwy i wprowadza nową jakość. Puma i fuseproject stworzyli rozwiązanie, które zmieni rynek opakowań i branżę obuwniczą. Konkurencja będzie musiała nadążyć za zmianami, co zapewne pociągnie za sobą dalsze usprawnienia. Innowacja jest podstawą działania firm z branży mody sportowej, a dbanie o środowisko podstawa każdej firmy detalicznej. Clever litte bag marki Puma wpisuje się w oba założenia.

Więcej o:
Copyright © Agora SA