Zapytaj stylistkę - czego nie powinno się zakładać do biura

Zaczęły się wakacje. Wielu młodych ludzi rozpocznie praktyki, staże, czy pierwszą pracę. Dla tych z Was, które będą stawiać swoje pierwsze zawodowe kroki mamy kilka porad dotyczących tego, czego unikać ubierając się do biura.

W wielu firmach obowiązuje dress code . Wymagane są oficjalne, eleganckie stylizacje, które są rygorystycznie przestrzegane. Nie można pozwolić sobie na odkrywanie nóg, czy ramion. Zwykle dotyczy to firm z sektora finansowego, czy branży prawnej. Ci, którzy pracowali w takiej firmie wiedzą, że jest to niezwykle uciążliwe. Wszystko musi być idealne i przykładne. Ich zupełnym przeciwieństwem są agencje reklamowe i artystyczne, działy kreatywne, firmy związane z branżą mody, czy media. W nich można pozwolić sobie na ubraniowe szaleństwo. Jednak większość firm należy do grupy, w której dopuszczony jest strój w stylu casual z pewnymi ograniczeniami .

Zebraliśmy więc 6 elementów garderoby, których nie powinniście zakładać do biura :

1. T-shirty z infantylnymi napisami i innymi, podobnymi hasłami

Możesz być członkiem "osiedlowego bractwa piwnego", wyznawać zasadę, że "zawsze wiesz wszystko lepiej" lub być "słodką kotką", ale Twój przełożony nie musi o tym wiedzieć. Zachowaj takie koszulki na spotkanie ze znajomymi.

2. Japonki

Są świetne na plaże, basen i zakupy, ale nieprzyjemny dźwięk, który wydają i ich nieodłączny nieoficjalnych charakter sprawiają, że nie powinno się ich zakładać do biura, nawet gdy nie obowiązuje w nim dress code.

3. Zbyt krótkie szorty i spódnice

W większości firm spodenki i spódnice powinny sięgać co najmniej kilka centymetrów nad kolanem. By zmierzyć minimalna długość stańcie prosto i opuście ręce wzdłuż ciała. Punkt do którego sięgają palce jest granicą, której nie powinniście przekraczać. Szorty ukazujące połowę pośladków są kategorycznie zakazane.

4. Duże dekolty

Biuro to miejsce gdzie powinno zwracać uwagę nie urodę, a na intelekt. Unikajcie dużych dekoltów, które będą przyciągać wzrok do waszych biustów. Dzięki temu unikniecie wielu krępujących sytuacji.

W biurze nie powinnyście pokazywać ani bielizny, ani za dużo ciała.W biurze nie powinnyście pokazywać ani bielizny, ani za dużo ciała. www.asos.com

5. Pokazywanie bielizny

Pomimo że jednym z najpopularniejszych trendów tego sezonu jest styl buduarowy w biurze nie można prezentować bielizny. Unikajcie wystających ramiączek od staników, zbyt wyciętych spodni, które spadają i ukazują majtki itd.

6. Głośne bransoletki

Noszenie bransoletek, które przy każdym ruchu ręką wydają dźwięk są jednym z najbardziej nieprofesjonalnych elementów stroju. Jeśli musicie już nosić bransoletki najpierw sprawdźcie, czy nie będą uderzać o siebie i przeszkadzać waszym współpracownikom. Unikajcie noszenia wielu metalowych bransoletek na raz.

Wymieniliśmy 6 rzeczy, których nie powinniście zakładać do pracy. Unikanie ich to najbardziej podstawowa zasada, której trzeba przestrzegać w modzie biurowej . Wimy o tym, że większość z Was doskonale zdaje sobie z tego sprawę, ale zawsze warto o tym przypomnieć .

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.