To, że seks w reklamie przyciąga uwagę wiemy doskonale. Calvin Klein Jeans , Diesel i inne firmy dżinsowe w swoich reklamach wykorzystują nagość, by wywołać kontrowersję. Spodnie z denimu są przecież symbolem młodzieńczego buntu i odwagi. Mają kojarzyć się z łamaniem zakazów, a w dzisiejszych czasach jedną z barier, którą można złamać jest właśnie publiczne pokazywanie nagości. Jednak czy jest ona potrzebna w reklamie? Czy można "sprzedawać" dżinsy w tradycyjny sposób? Na pewno tak. GAP jest firmą, która jest świetnym przykładem dobrej reklamy produktowej .
Amerykański gigant nie musi sprzedawać swojego wizerunku. Nie musi dorabiać teorii, ani przypominać konsumentom swojego DNA. Rozpoznawalność marki jest na bardzo wysokim poziomie. Większość osób kojarzy logo GAP , nawet mieszkańcy państw, w których produkty firmy nie są dostępne. Amerykańska marka skupia si, więc na sprzedaży swoich produktów i to widać w najnowszej reklamie GAP denim 1969 na jesień/zimę 2010/2011.
Gap Premium jeans 1969 www.gap1969.com
Klasyka była kiedyś mottem marki GAP. Klasyczna bluza, będąca jednym z flagowych produktów marki była dostępna w wielu różnych barwach. Nie zmieniała się pod wpływem trendów. Poszerzała się tylko paleta kolorów. Firma GAP uważała, że ludzie lubią mieć wybór, jednak zapomniała, że dotyczy to również fasonów. Klasyka w wykonaniu marki GAP szybko znudziła konsumentów . Chcieli czegoś więcej i odwrócili się do flagowej, amerykańskiej marki. GAP miał problemy finansowe, więc zmienił strategię . Kolekcje stały się bardziej dopasowane do aktualnych trendów, a reklamy skupiają się na prezentacji produktów , a nie urody modelek, czy ich nagich ciał.
Gap Premium jeans 1969 www.gap1969.com
Klasyczna stylistyka GAP nie podoba się fascynatom mody. Uważają, że reklamy dżinsów są nudne, zwłaszcza mając porównanie z innymi markami. To powielenie wcześniejszego modelu - te same modelki, ten sam fotograf i stylistyka. Nic nowego. W kampanii GAP 1969, której autorem jest Craig McDean , wzięło udział pięć modelek: Constance Jablonski , Sasha Pivovarova , Shu Pei , Isabeli Fontana , Anja Rubik i Jasmine . Każda z nich prezentuje inny model dżinsów 1696. Jedne spodnie są wybielone, inny mają domieszkę streczu, dzięki czemu można w nich nawet ćwiczyć. Anja Rubik prezentuje dżinsy z suwakami, a Jasimne zawinięte nogawki z nadrukowanymi ptakami.
Gap 1969 Fall/Winter 2010 Behind The Scenes
Gap 1969 Fall/Winter 2010 - The legging jean