18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

American Apparel znowu szokuje

Amerykańska marka znowu postawiła na nagość i prowokację, które wywołały oburzenie społeczeństwa. Najnowsza kampania reklamowa American Apparel określana jest najbardziej obskurną. Czy słusznie?

Jakiś czas temu, z powodu kłopotów finansowych Dov Charney , założyciel American Apparel, zrezygnował ze swojej ulubionej, kontrowersyjnej stylistyki i postawił na stonowane (jak na siebie) kampanie reklamowe. W tym okresie spokoju w reklamach znanej marki wykorzystywano manekiny , co mimo równie szokujących scenek nie wywoływało oburzenia Amerykanów. Wydawało się, że firma na zawsze zmieniła strategię, jednak Dov powrócił do wywoływania sensacji, którą chyba "ma to krwi".

Marka American Apparel od samego początku bazowała na wykorzystywaniu zwykłych ludzi zamiast profesjonalnych modeli. Stawiała na autentyczność - również zachowań. Zdjęcia, podobne do tych, które znajdują się w albumach wielu studentek i studentów trafiały na plakaty i do czasopism, a markę za odwagę, łamanie barier, poruszanie tematów tabu i autentyzm pokochała młodzież .

Kampania American ApparelKampania American Apparel americanapparel.net

Niestety mimo popularności i uwielbienia American Apparel nie zarabia na siebie . Firma Dova jest zadłużona na 120 milionów dolarów. To właśnie z powodu kłopotów finansowych przekaz kampanii i ich stylistyka zostały złagodzone. Możliwe, że był to nakaz inwestorów, którzy starają się uratować firmę. Jednak założyciel i prezes firmy postanowił wrócić do korzeni. Nowy rok i nową dekadę marka American Apparel rozpoczęła kontrowersyjną kampanią , która wywołała oburzenie Amerykanów.

Zastanawiające jest to, czym Amerykanie się oburzają, bo to wszystko już przecież było . Podobne zdjęcia widzieliśmy już wiele razy. Marka American Apparel "wyedukowała" już społeczeństwo w tym temacie i przyzwyczaiła nas do takich zdjęć. Niektóre ze wcześniejszych kampanii były bardziej szokujące. Może amerykańscy konsumenci mieli nadzieję, że zmiana oblicza AA będzie trwała, a może się odzwyczaili?

Kampania American ApparelKampania American Apparel americanapparel.net

Niewątpliwie najnowsza kampania reklamowa epatuje nagością. Młoda studentka wiesza się na drzewie w samej koszulce i widać jej nieosłonięte pośladki. Inna pozuje w koronkowych, prześwitujących majtkach. Najczęściej pojawiającym się określeniem tej reklamy jest słowo "obskurna ". Czy słusznie? Niekoniecznie, ale to kwestia gustu. Bardziej zastanawiające jest to, dlaczego Dov wrócił do swojej starej strategii , skoro doprowadziła go do skraju bankructwa? Balansowanie na granicy pornografii z pewnością wywołuje szum medialny, ale czy ta taktyka sprzedaje ubrania? Na taka kampanię na pewno zwrócimy większą uwagę niż na inne reklamy (zapewne w poszukiwaniu ziarna kontrowersji), ale nie zapamiętamy co półnaga modelka ma na sobie i nie pójdziemy po daną rzecz do sklepu. Czy sam szum medialny wystarczy, by spłacić 120 milionów dolarów długu ? Zobaczymy.

GALERIA !

Najnowsza kampania American Apparel:
Więcej o:
Copyright © Agora SA