Lula Look

Dieta na płaski brzuch

21.05.2009
A A A Drukuj
Dieta i ćwiczenia są nierozłącznymi elementami w walce o płaski brzuch. Uzupełniają się wzajemnie, a więc dla osiągnięcia pełnego sukcesu należy je ze sobą połączyć.

Dieta płaskiego brzucha jest bardzo zbliżona do śródziemnomorskiej. Bazuje przede wszystkim na surowych oraz gotowanych warzywach, owocach, chudym mięsie, rybach, pieczywie razowym, oliwie z oliwek. 

Z jadłospisu należy wyeliminować tłuste mięsa i wędliny, słodycze, tłusty nabiał, szybkie dania gotowe oraz alkohol (wino jest dozwolone, ale w niewielkich ilościach).

Produkty, które spożywasz muszą być bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz białko (rośliny strączkowe).

Warto spożywać potrawy, które nie powodują wzdęć. Choć rośliny strączkowe (groch, fasola) mają  właściwości wzdymające, dwugodzinne wymoczenie ich w wodzie i późniejsze ugotowanie, pozbawi je tej cechy.

Ponadto, potrawy należy przyprawiać majerankiem oraz kminkiem - prócz walorów smakowych, doskonale wspomagają trawienie, przeciwdziałając wzdęciom.

Dobrym rozwiązaniem jest spożywanie gotowanych warzyw, które dostarczają niewielu kalorii, są natomiast lekkostrawne i nie zalegają w żołądku. Jedz też owoce (zawierają pektyny poprawiające wydalanie), ale najlepiej te mnie słodkie, np. grejpfruty, kiwi, truskawki, czy jabłka zamiast bananów.

fot. Shutterstock

W lodówce nie może też zabraknąć chudego nabiału, obfitującego w wapń, który wspomaga spalanie tłuszczu. Dlatego regularnie należy sięgać po jogurty naturalne (zmieszane np. z muesli), kefiry i twarożki. Nabiał zawiera dużo białka, poza tym syci i przyspiesza przemianę materii.

W diecie płaskiego brzucha istotną rolę odgrywa błonnik. Pęcznieje w żołądku, dając szybko uczucie sytości, a także zapobiega zaparciom. Jego bogatym źródłem jest siemię lniane (możesz dodawać do każdej potrawy) oraz pełnoziarniste pieczywo i kasze, którymi możesz zastąpić ziemniaki. 

fot. Shutterstock

Żelazne zasady

1. Wyrzeknij się fast food'ów. To bomba węglowodanowo - tłuszczowa o wysokim indeksie glikemicznym (niedługo po zjedzeniu znowu czujesz się głodna, mimo że dostarczyłaś organizmowi mnóstwo kalorii). Poza tym wręcz "kipią" solą, która zatrzymuje wodę w organizmie (ważysz więcej i wyglądasz na opuchniętą).

2. Jedz mało a często. Najlepiej 5 razy dziennie. Zapomnij o nocnym podjadaniu, bo organizm zamienia wtedy w tłuszcz niemal wszystko, czego mu dostarczasz (nie ma kiedy spalić energii)

3. Możesz zapominać o kolacji, ale o śniadaniu - nigdy! Bez niego możesz być pewna, że wieczorem napadnie Cię wilczy głód. Energia, której dostarczasz organizmowi rano, przed wyjściem z domu, jest mu niezbędna do prawidłowego funkcjonowania (m.in. procesów koncentracji).

4. Nie podjadaj słodyczy między głównymi posiłkami. Organizm "uzależnia" się od cukru, stąd nie tylko mamy wahania nastrojów, ale i słynne "boczki", "oponki" oraz "fałdki".

Jeśli już musisz coś przegryźć, jedz suszone owoce (morele, śliwki) oraz orzechy. Są kaloryczne, ale też dostarczają mnóstwa składników odżywczych i sycą na długo. Poza tym, zawierają tryptofan, który chroni przed stresem, a więc też przed jego "zajadaniem". 

5. Wyklnij głodówki i diety cud! To one odpowiedzialne są za efekt jo-jo, powstawanie rozstępów i suchość skóry oraz uczucie osłabienia czy rozdrażniania. Stosuj wykładnię celowościową w podejściu do diety - przecież poddajesz się jej po to, by być szczęśliwszą, a nie umęczoną i mdlejącą.

Racjonalna i zrównoważona dieta to słowa kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w dążeniu do płaskiego brzucha i pięknej figury.

alat

Zobacz też:

Ćwiczenia na płaski brzuch


 

Zobacz więcej na temat:

  • 1
Komentarze (16)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 27 razy 23

    mmm ale te jabłuszka smakowicie wyglądają :D xD

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 30 razy 22

    mmm ale te jabłuszka wyglądają smakowicie :D xD

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 24 razy 18

    ja chce diete na szupłe uda :) zna ktoś taką?

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 21 razy 13

    Kobietki..mam przepis na bardzo dobre odchudzajace ale pozywne sniadanko..jogurt naturalny 3,5%,brzoskwinia,truskawki albo inne owoce,müsli,chrubki,orzechy...wszystkiego po troszku..smacznego.Malgosia

  • avatar
  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 8 razy 8

    Ja właśnie ćwiczę a6w... już widać efekty :)
    p.s. Lula, w co drugim artykule są błędy: literówki, 'zjedzone' słowa! Kto to pisze?! Rozumiem, że każdemu się zdarza, ale bez przesady. Sprawdzajcie artykuły! ;/

  • avatar

    Oceniono 6 razy 6

    Hej. Nozyce nie obciażaja kregosłupa, ale wazne jest by podczas cwiczeń mieć nogi na takiej wysokości by dociskać odcinkiem ledźwiowym do podłoża, by nie powiekszała sie lordoza ledźwiowa:)

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 6 razy 6

    i jak te 6weidera? ja probowałam ale cóż, przyszło mi się poddać... masakryczne te ćwiczenia jak dla mnie ;)

  • avatar

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane