Lula Look

Dieta na piękne włosy: 9 wskazówek

alat
06.01.2010
A A A Drukuj
Dieta a włosy

Dieta a włosy (fot. Shutterstock)

Dieta w ogromnym stopniu wpływa na wygląd naszej czupryny, dlatego warto wiedzieć co jeść, by mieć piękne i zdrowe włosy. Oto kilka podpowiedzi.

Zapewne wiele osób podniosłoby argument, że tzw. zdrowe jedzenie zasadniczo nie jest smaczne, przygotowywanie posiłków z warzyw - czasochłonne, a wszystkie niedobory składników odżywczych można łatwo uzupełnić łykając witaminowo-mineralne suplementy diety. Otóż, powyższe argumenty są błędne i łatwe do obalenia. Nawet szpinak, który urósł do symbolu smakowego okropieństwa można przyrządzić tak, że będzie smakował wybornie (np. w postaci pierożków nadziewanych serem i szpinakiem lub rolady z łososiem).

fot. Shutterstock

Sztuczne witaminy w tabletkach nie zastąpią tych zawartych w pożywieniu z jednego powodu - są syntetyczne, a przez to wchłaniają się znacznie słabiej, aniżeli naturalne. Ponadto, przyjmowanie suplementów diety obciąża wątrobę, która odpowiada m.in. za oczyszczania organizmu z toksyn, magazynowanie witamin i żelaza oraz procesy trawienne. Wątroba jest zdolna do regeneracji, ale ostatecznie mamy ją tylko jedną.

Zatem stawiamy na witaminy i składniki mineralne w postaci naturalnej - pochodzące z pożywienia. Zamiast oszukiwać siebie i swój organizm przy pomocy suplementów diety, zacznijmy jeść odżywcze potrawy.

Przedstawiamy listę tych najbardziej pożądanych, które mają zbawienny wpływ na kondycję i wygląd włosów.

1. Ciemnozielone warzywa: szpinak, brokuły, brukselka, sałata.

To grupa warzyw, która powinna na stałe zagościć w naszym menu. Zawierają duże ilości żelaza oraz witamin A i C, które w znaczącym stopniu wpływają na zdrowie i wygląd włosów. Wspomniane witaminy są niezbędne do produkcji sebum, zaś niedobór żelaza powoduje wypadanie włosów.

fot. Shutterstock

2. Gotowana fasola

Zawiera nie tylko spore ilości żelaza, ale też protein, niezbędnych dla procesu wzrostu włosa.

3. Orzechy

Dzięki zawartości kwasu omega-3, cynku, selenu oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E) wpływają na gęstość i połysk włosów. Najlepiej wybierać orzechy laskowe, włoskie, migdały, orzechy nerkowca.

fot. Shutterstock

4. Mięso drobiowe

Zarówno kurczak, jak i mięso z indyka zawierają spore ilości protein, stanowiących podstawowy budulec włosa.

5. Jaja

Mogą być gotowane, smażone lub w każdej innej postaci. Zawierają pełnowartościowe białko oraz witaminy A, D i z grupy B. Dzięki swoim właściwościom wpływają na wzmocnienie włosów, ich grubość i wytrzymałość.

Uwaga: W sklepach wybierajcie jaja kur z chowu ekologicznego - oznaczone cyfrą "0" z przodu; ściółkowego - "1", a wystrzegajcie się tych z cyfrą "3". Pochodzą one od kur stłoczonych w klatkach wśród własnych odchodów, trzymanych całe życie w zamknięciu, karmionych paszą z antybiotykami.

fot. Shutterstock

6. Pełnoziarniste pieczywo (chleb razowy) oraz ciemny ryż

W zewnętrznej otoczce ziarna znajdują się spore ilości witamin z grupy B oraz wit. E, żelaza, fosforu, potasu i wapnia. Ten odżywczy zestaw doskonale wzmacnia włosy i sprawia, że są gęste oraz zyskują połysk.

7. Ostrygi

W naszym położeniu geograficznych to luksus, ale dostępny już w dużych sieciach handlowych, na który warto pozwolić sobie raz na jakiś czas (wędzone ostrygi w puszkach). Zawierają ogromne ilości cynku, jednego z najważniejszych składników odpowiedzialnych za kondycję włosów. Bez niego włosy stają się matowe i wypadają.

Poza ostrygami wiele innych, znacznie bardziej dostępnych pokarmów stanowi bogate źródło cynku, m.in. pestki dyni, rośliny strączkowe, żółtko jaja, wątróbka, mięso z indyka, chleb razowy.

8. Chude przetwory mleczne

Zarówno jogurt naturalny, jak i chude mleko dostarczają wapń oraz białko, niezbędne dla wzrostu włosa.

9. Wołowina

Stanowi niezwykle bogate źródło żelaza, cynku oraz protein, które są budulcem włosa. Wołowinę powinno się spożywać dwa razy w tygodniu.

Zobacz też:

Przebojowa dieta gwiazd Hollywood

Czytaj w Znam.to: Ściągnięcie gwarantowane!

Zobacz więcej na temat:

  • 2
  • 2
Komentarze (28)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • avatar
  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 24 razy 20

    fajnie że lula napisała o tych biednych kurach ściśniętych w klatkach, wiecie podobno nawet dzioby i pazury im obcinają żeby sie nawzajem nie pozabijały:( teraz juz w prawie każdym większym sklepie można dostać jajka z niższą cyferką, kupujcie chociaż te z chowu ściółkowego, kosztują prawie tyle samo
    btw z ostrygami i w ogóle owocami morza to radzę uważać, przeważnie są mocno zanieczyszczone metalami ciężkimi chociaż z drugiej strony w naszych czasach co nie jest...

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 25 razy 17

    same najlepsze rzeczy ktorych nie brakuje w mojej codzinnej diecie! a szpinak uwielbiam!! ze smiatana i czosnkiem polecam!

  • avatar

    Oceniono 15 razy 13

    do osób, które jadają wymienione produkty, a mimo to mają słabe włosy: widać co innego jest podłożem tego zjawiska. Np stres, zaburzenia hormonalne itd. Nie na każdą przyczynę wypadania włosów wystarczy zastosować dobrą dietę niestety.

  • avatar

    Oceniono 12 razy 10

    zdrowa dieta to jedno, a geny to drugie. jedni od urodzenia mają burze mocnych włosów, a inni nie. grube włosy też wypadają- wiem coś o tym, tak jak i każde. dietą można to ograniczyć, a nie zatrzymać.

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 11 razy 7

    osobą,którym wypadają włosy mogą mieć również problemy z tarczycą wtedy te produkty nie pomogą może dieta nie da "suuuper" efektu ale napewno poprawi kondycję włosa ! Radzę aby zrobić badania na tarczycę i wziąść pod uwagę branie leków na bazie hormonanej , JEŚLI WŁOSY WYPADAJĄ GARŚCIAMI !

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 17 razy 5

    przez całe swoje życie jem te produkty i muszę przyznać, że włosy mi ciągle wypadająl/

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 10 razy 4

    jadam prawie wszystkie i jakoś efektu ' suuuper' nie osiagnelam..

  • avatar

    Oceniono 10 razy 4

    jadam większość tych rzeczy, właściwie tylko ostryg nie jadam. a włosy zawsze mam w dobrym stanie, tylko nie wiem czemu, ale wypadają mi w okresie zimowo-jesiennym.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane