Ta kobieta ma 60 lat i po raz pierwszy reklamuje kostiumy kąpielowe. To przełom w modzie plażowej?

Macie dość reklam kostiumów kąpielowych, które przemawiają tylko do mężczyzn?

Kilka lat temu świat mody zachłysnął się pięknymi 40-latkami (głównie dawnymi top modelkami), później przyszedł czas na siwowłose piękności koło 80-tki (patrz: Helena Norowicz ). Rok 2016 może z kolei należeć do pokolenia 60-latek. Właśnie teraz dojrzałe kobiety odważnie wchodzą do sfery modelingu bikini, dotąd zarezerwowanej dla ich najmłodszych córek czy nawet nastoletnich wnuczek.

Kampania #SwimSexy Swimsuitsforall z nietypowymi modelkami - ukaże się na łamach 'Sport's Illustrated Swimsuit Issue 2016'Kampania #SwimSexy Swimsuitsforall z nietypowymi modelkami - ukaże się na łamach "Sport's Illustrated Swimsuit Issue 2016" Swimsuitsforall Swimsuitsforall

Najpierw w reklamie marki Swimsuitsforall wystąpiła 56-letnia Nicola Griffin (fot. powyżej). Kampania ukazała się na łamach kultowego "Swimsuit Issue", numeru specjalnego "Sports Illustrated". Teraz w kostiumie (choć jednoczęściowym) pozuje najbardziej znana modelka z tej kategorii wiekowej, babcia dwójki wnucząt, Yasmina Rossi . Francuzka dorabiała jako modelka już w młodości, jednak prawdziwą karierę zrobiła dopiero po 50-tce - na fali popularności efektownych siwych fryzur. Stała się potrzebna, gdy marki odzieżowe zrozumiały, że powinny bardziej aktywnie walczyć o uwagę klientów w średnim wieku. Dziś Yasmina ma 60 lat i wspaniałe ciało, które podobno zawdzięcza ekologicznej żywności.

Właśnie została twarzą kolekcji minimalistycznych ubrań na lato, stworzonej przez markę Land of Women dla amerykańskiego sklepu The Dreslyn.

Ta kobieta emanuje zdrowiem i witalnością. Jest pewna siebie, pracuje jako artystka, bardzo dba o siebie. Nasza kolekcja powstała dla kobiet obytych, inteligentnych i pewnych siebie, u których te cechy są od razu widoczne - uzasadnia wybór modelki właścicielka The Dreslyn.

Linia składa się z prostych kostiumów kąpielowych i uzupełniających je ubrań z mieszanki lnu i jedwabiu. Wszystko jest bardzo subtelne, eleganckie, "bez wieku" - podobnie jak sama modelka. Estetyka zdjęć nawiązuje do baletu i jogi, a ciało Rossi nie zostało poprawione w Photoshopie - wyraźnie widać zmarszczenia skóry i rozstępy na biodrach. Wszystko to wskazuje, że reklama wreszcie skierowana jest do kobiety, która planuje na wiosenne zakupy, a nie do jej partnera.

60-letnia Yasmina Rossi w kampanii kolekcji plażowej Land of Women - ZDJĘCIA

Więcej o Yasminie Rossi >>>

Czy w Polsce też doczekamy się, że reklamy kostiumów kąpielowych przestaną wyglądać jak wygenerowane komputerowo?

Natalia Siwiec w kampanii kostiumów kąpielowych GabbianoNatalia Siwiec w kampanii kostiumów kąpielowych Gabbiano mat. prasowe Gabbiano mat. prasowe Gabbiano

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.