18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie
dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

American Apparel ogłasza bankructwo. "Kultową" markę zapamiętamy dzięki jej kampaniom reklamowym. Kontrowersyjne? To mało powiedziane! [ZDJĘCIA 18+]

Zdjęcia w półnegliżu, wyuzdane pozy, scenki niczym z filmów porno i wątki homoseksualne. Czegóż to nie było w kampaniach amerykańskiego giganta!

Na początku tygodnia serwis fashionista.com podał, że słynna amerykańska marka odzieżowa American Apparel złożyła oficjalny wniosek o bankructwo. Już w lipcu plotkowano o poważnym kryzysie brandu. Wtedy pojawiły się też informacje, jakoby marka miała nie dotrwać nawet do końca roku. I rzeczywiście, tak się stało. Nowe informacje są oficjalne. Zbyt duże koszty rozwoju brandu, niska sprzedaż oraz kosztowne utrzymanie aż 227 sklepów (!) sprawiły, że dług American Apparel sięgnął aż 300 milionów dolarów . Jeszcze nie wiadomo, czy marka zostanie wycofana z rynku, czy też przejdzie całkowitą restrukturyzację i wróci w nowej formie. Mamy też nadzieję na nowe, niższe ceny, bo 160 zł za zwykłe czarne legginsy oraz ok. 130 zł za bawełniany t-shirt to trochę wygórowany koszt...

American Apparel/mat.promocyjne

W Polsce nie ma co prawda sklepów American Apparel , ale większość z nas spotkała się z marką dzięki jej kontrowersyjnym, niekiedy wręcz wulgarnym kampaniom. Sceny jak z filmów dla dorosłych, wyuzdana nagość, jednoznaczne sugestie. Innymi słowy - jedna wielka prowokacja . Czasem amerykańska marka prowokowała jednak aż za bardzo - zarzucano jej seksizm, rasizm i polityczną niepoprawność.

Pikanterii sprawie dodaje pozew, jaki złożono przeciwko założycielowi American Apparel. Dov Charney został oskarżony o napaść na tle seksualnym przez swoją byłą pracownicę. Później kolejne osoby zarzuciły Charney'owi molestowanie, mobbing i nieprzyzwoite zachowanie. Ponad rok temu Dov Charney został odwołany z funkcji prezesa i CEO American Apparel. Mówi się, że zemścił się na marce, przyczyniając się do jej bankructwa.

Najsłynniejszym i najbardziej kontrowersyjnym zdjęciem z kampanii American Apparel jest fotografia, przedstawiająca ubraną tylko w dżinsy modelkę o egzotycznych rysach twarzy. Wzdłuż nagich piersi dziewczyny pojawił się napis: Zrobione w Bangladeszu . Nie chodziło tu jednak o spodnie, jakie ma na sobie, ale... o nią samą. W ten sposób marka chciała podkreślić, że popiera etyczną i sprawiedliwą produkcję oraz sprawiedliwy handel.

American ApparelAmerican Apparel American Apparel/mat.promocyjne American Apparel/mat.promocyjne

Inne zdjęcia reklamujące America Apparel są równie mocne. Znajdziecie je w naszej GALERII (18+)

Warto przypomnieć, że charakterystyczną estetyką American Apparel inspiruje się polska gwiazda Instagrama Joanna Kuchta (678 tys. followersów). Więcej o modelce przeczytacie w naszym artykule>>>

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.