Ostatni rok był niezwykle trudny dla marki Valentino dlatego dyrektor generalny, Stefano Sassi postanowił ją odmłodzić . Maria Grazia Chiuri i Pier Paolo Piccioli, główny duet projektancki firmy, mają sprowadzić Valentino na nową drogę . Marka ma być młodsza , bardziej nowoczesna , konkurencyjna i pożądana . Największa zmiany będą dotyczyć kolekcji, ale lifting nie ominął też kampanii reklamowej. W prasie pojawiły się już zdjęcia promujące najnowszą kolekcję Valentino na jesień/zimę 2010/2011.
Sesja najnowszej kampanii Valentino odbyła się w historycznej paryskiej siedzibie marki. To powrót do dziedzictwa i ukłon w stronę stałych klientów marki przyzwyczajonym do jej klasycznego wizerunku, który właśnie przechodzi rewolucję . Niestety reszta może się nie spodobać tradycjonalistom, bo stylistyka najnowszej kampanii i jej klimat zupełnie odstają od tego, co przez lata reprezentował ten włoski dom mody. Nowym fotografem, który zastąpił duet Alas Piggott został David Sims . Pomógł on w radykalnej zmianie wizerunku mieszając nagość z ubraniami.
Kampania reklamowa Valentino (jesień/zima 2010/2011)
W kampanii wzięły udział trzy modelki - Freja Beha Erichsen , Monika Jagaciak i Tati Cotlar oraz przystojny Alex Gilbert . Każde zdjęcie składa się z dwóch części i przedstawia dwa oblicza tej samej dziewczyny. Na jednej fotografii modelka jest ubrana w rzeczy z najnowszej kolekcji Valentino, a na drugim jest zupełnie naga , ale pozuje w taki sposób, by ukryć najbardziej intymne miejsca. Opiniotwórczy serwis WWD napisał, że sesja jest "szokująca ".
Dom mody Valentino nigdy nie kojarzył się z kontrowersją. Miał klasyczny, elegancki wizerunek, który podkreślały charakterystyczne czerwone suknie pojawiające się w każdej kolekcji Valentino Garavaniego . Jednak kryzys zmienił reguły gry, a Valentino musi się do nich dostosować jeśli chce grać dalej. Stąd radykalna zmiana stylistyki.
Więcej zdjęć kolekcji znajdziesz w GALERII .
Valentino: Fall 2010 RTW