Włoska projektantka chce zachować elitarny charakter marki i nie zdecyduje się na zaprojektowanie kolekcji dla którejś ze znanych sieciówek - H&M, czy Topshop. Miuccia nie wyobraża sobie zrobienia tańszej kopii tego, co oferuje swoim klientom.
Kolejną przeszkodą dla Włoszki w stworzeniu kolekcji dla mas jest to, że prowadzony przez nią dom mody Prada nie ma w ofercie charakterystycznych rzeczy, które każdy od razu szybko rozpozna i skojarzy z marką.
Dom mody Prada opiera się na kreatywności, innowacjach i zmianie. Kolekcje różnią się od siebie i według jego założycielki nie ma rzeczy, które stałyby się znakiem rozpoznawalnym, choć naszym zdaniem to nie jest przeszkoda. Metka z nazwiskiem Prada byłaby wystarczającym magnesem, by klientki masowo udały się do sieciówki. Niestety Miuccia jest twarda i ku naszemu niezadowoleniu nie pójdzie w ślady Lagerfelda czy Elbaza . Projektantka nakłania do zastanowienia się czemu ubrania sprzedawane w znanych sieciach odzieżowych są takie tanie. Materiały kiepskiej jakości, fabryki w Azji, słabo opłacani pracownicy - pod tym Miuccia nie chce się podpisać.
Zobaczcie projekty z czterech kolekcji Prady - GALERIA !