W listopadowym numerze ELLE UK ukazał się obszerny artykuł o Donatelli Versace, opatrzony zdjęciami Terry'ego Tsolis. Lindsey Wixon pozuje na nich w stylizacjach zestawiających ciuchy Versace dla H&M z dziełami innych projektantów.
Sukienka Versace dla H&M.
Amerykanka prezentuje się w nich efektownie, ale mamy wrażenie, że pełna przepychu, złota i geometrycznych wzorów kolekcja, niezyt pasuje do 17-letniej dziewczyny. Znacznie bardziej naturalnie prezentuje się w niej kilka lat starsza Abbey Lee Kershaw.
Spodnie i biżuteria - Versace dla H&M.
Sama Donatella, między jednym, a drugim papierosem, opowiedziała dziennikarce Elle o trudnej drodze do odbudowania marki. Założone w 1978 r. Versace przeżyło boom w latach 90., dekadzie prosperity, yuppies i nadziei na przyszłość. Niestety, w 1997 Gianni Versace został zastrzelony przez szaleńca.
Po przejęciu marki, siostra kreatora musiała zmagać się z niekorzystnymi dla Versace zmianami gustów i postaw odbiorców. Wprawdzie w 2000 r. odważna, drukowana suknia Jennifer Lopez zrobiła furorę, ale nowy wiek przyniósł kryzysy ekonomiczne, polityczne, międzynarodowe i ekologiczne. Słowem, przepych w stylu Versace nie sprawdził się w nowej epoce minimalizmu i ekologii.
Dlatego Donatella Versace pierwotnie nie zgodziła się na współpracę z H&M. Chciała mieć czas i energię na odbudowę wizerunku marki stworzonej przez brata. Poza zmianą zarządu spółki i zatrudnieniem Christophera Kane do współpracy przy wznowieniu linii Versus, Donatella zaprzyjaźniła się z Lady Gagą. Jednak zamiast zaprojektować dla niej stroje sceniczne, udostępniła wokalistce archiwalne stroje Versace. Gaga uwielbia zarówno vintage, jak i couture, więc współpraca była owocna.
Gdy H&M ponownie zwrócił się do Donatelli, projektantka nie wahała się ani chwili. Postanowiła stworzyć kolekcję upamiętniającą historię marki, przypomnieć młodym dorobek Gianniego Versace.
H&M poprosiło Donatellę o 25 projektów, ona jednak zaoferowała im 31. Oprócz tradycyjnych dla kooperacji H&M kolekcji damskiej i męskiej pojawiają się suknie na czerwony dywan... w wyposażenie wnętrz.
Donatella patrzy w przyszłość z ufnością, już teraz wieszczy wielki comeback Versace i cieszy się, że wyprzedziła powrót lat 90.