Na ekranie HBO 37-letnia Gwendoline Christie występuje w zbroi i z ciężkim mieczem w dłoni. Postać Brienne, bardzo wysoka i barczysta, kompletnie nie pasuje do świata subtelnych dam w zamaszystych sukniach. Kobieta, która chciała zostać rycerzem, wzrusza widzów, bo choć los nie jest dla niej łaskawy, pozostaje prawa i niezłomna. Ale nie oszukujmy się - nie jest najpiękniejszą niewiastą Westeros. Co innego w życiu prywatnym. Choć nie może się pochwalić klasyczną urodą, Gwendoline Christie jest bardzo zadbana, elegancka i kobieca.
MIKE BLAKE / REUTERS / REUTERS
Drastyczna różnica między serialowym i bankietowym wizerunkiem Christie sprawia, że aktorka zawsze jest kluczową bohaterką internetowych zestawień typu "Gwiazdy "Gry o Tron" prywatnie. Mogłaby być nazywana "nową Tildą Swinton", gdyby nie to, że Tilda kocha minimalizm, a styl Gwendoline jest bardziej eklektyczny (i ekscentryczny).
Choć Gwendoline Christie robi, co może, żeby odciąć się od surowego, męskiego wizerunku Brienne, artystów fascynuje właśnie androgyniczna uroda mierzącej 191 cm aktorki. Gdy Vivienne Westwood zaprosiła Christie do udziału w pokazie swojej jesiennej kolekcji, zaproponowała jej stylizację w stylu uniseks. Fascynacja aktorką "Gry o Tron" okazała się poważnym zauroczeniem, bo wiekowa buntowniczka uznała, że Gwendoline idealnie nadaje się na muzę marki i twarz nowej kampanii. Tym razem Christie ubrano w sukienkę, ale zdjęcia uciekają od typowych dla świata mody wyobrażeń o kobiecości. U Vivienne Westwood sukienki są stosowne dla obu płci.
Jurgen Teller / mat. prasowe Vivienne Westwood
Jak łatwo się domyślić patrząc na zdjęcia, autorem kampanii jest Jurgen Teller. Kontrowersyjny fotograf jest twórcą "brudnego" stylu kampanii Marc by Marc Jacobs, ostatnio głośno było również o jego portretach Kim Kardashian pozującej na sianie. Współpraca z Tellerem i Westwood bardzo spodobała się Gwendoline Christie:
Jurgen Teller / mat. prasowe Vivienne Westwood
Gwendoline Christie pokochała modę z opóźnieniem. Jako nastolatka miała spore problemy ze znalezieniem strojów na swój wzrost i dopiero w wieku 19-lat poczuła, co to komfort noszenia kreacji szytej na miarę. Wtedy zaczęła interesować się konstrukcją i szyciem - dziś uchodzi za równego partnera do rozmowy dla projektantów mody.
Obecnie aktorka znana jest z upodobania do nietypowych kreacji, które prawie zawsze pochodzą z brytyjskiego domu mody Giles. Christie zdarza się też nosić Jean-Paul Gaultier i oczywiście Westwood, ale jej słabość do projektów Gilesa Deacona jest wyraźna. Powód jest zaskakujący - Christie jest nie tylko muzą, ale i dziewczyną 9 lat starszego projektanta. Stylowi i ekscentryczni, tworzą jedną z bardziej kolorowych par brytyjskiego show biznesu, ale o życiu prywatnym mówią niechętnie.
JANET MAYER / PRPHOTOS.COM/Janet Mayer / PRPhotos.com
Gwiazda kampanii Vivienne Westwood ma już pewne doświadczenie w prezentowaniu mody. W 2014 r. dla "ELLE UK" sfotografował ją słynny David Bailey. Aktorka pozowała m. in. w kreacjach Giles (na zdj.) i Vivienne Westwood. W tym samym roku Gwendoline Christie wystąpiła również w baśniowym wideo, reklamującym zimowe kolekcje luksusowego butiku Net-a-porter.